* Recent Posts

Re:Metareport STANDARD od margar757
[Dnes v 12:36:18 am]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Prosinec 10, 2019, 08:55:31 pm]


Re:Vzorová přihláška do Conqueror's blade od Kub4
[Prosinec 09, 2019, 10:43:03 pm]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Prosinec 09, 2019, 01:55:30 pm]


Hrdinové, změny před drakama od Divobij
[Prosinec 09, 2019, 01:50:31 pm]


Vzorová přihláška do Conqueror's blade od Jispy
[Prosinec 01, 2019, 01:30:04 pm]


Přihláška do BIA od PodriS
[Listopad 30, 2019, 02:59:27 pm]


Re:Metareport STANDARD od margar757
[Srpen 23, 2019, 12:11:16 am]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Srpen 19, 2019, 10:30:28 pm]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Srpen 09, 2019, 08:20:52 pm]

Autor Téma: Faeria  (Přečteno 6739 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 709
Faeria
« kdy: Květen 30, 2017, 11:21:53 pm »
Faeria je jednou s mnoha dalších sběratelských karetních her. Hra je to velmi povedená, zejména po audiovizuální stránce, velký potenciál hry trochu sráží menší hráčská základna. Což je možná dáno větší komplexností hry. Hra je co se týče strategie mnohem složitější jako Hearthstone, ale megasložitosti takového Magicu nedosahuje. Díky přítomnosti boardu hra nutí hráče více přemýšlet a tak obvykle jednotlivé partie trvají i o něco déle.

V některých aspektech se podobá Hearthstonu, v jiných se zcela vymyká. Tato hra přichází s obrovskými možnostmi kombinací karet do decku. Narozdíl oproti HS zde totiž nejsou žádné classy a tudíž při tvorbě decku nejste svazováni něčím jako jsou karty pro wariora nebo roguea. Podobně jako v HS je zde určitý pool karet ale vy je můžete nezávisle kombinovat. Máme tu karty bezbarvé (neutrální) a pak karty barevné. Každá z barev simuluje vlastně jeden živel: modrá jsou jezera (voda), zelená jsou lesy (země), žlutá je poušť (vzduch) a červená je oheň (hory, sopky). Faeria totiž má interaktivní bojiště kde si vlastně tvoří herní plán stavbou zemí. Herní plocha je hexagonová. V horním a dolním rohu si hoví xichty vašich avatarů, v postranních růžkách jsou 4 studny na Faerii (manu). Na začátku hry jsou hexy všecky pouze voda a vy abyste mohli někde své miniony vyvolávat potřebujete vlastnit nějakou zemi. A právě stavba zemí a pohyb minionů po nich odlišuje Faerii od HS. Hra je tedy vlastně kombinací karet a tahové strategie - něco jako šachy. Další zvláštností je, že každé kolo dostanete 3 many. Hra vás tedy nenutí manacurvovat a to že máte na ruce drahé nestvůry nemusí být ještě takový průser jako v HS, kde když první dvě tři kola nic nevyvoláte, tak ztratíte tempo a už ho velmi špatně doháníte. Navíc abyste si nějakou tu obludu vyvolali potřebujete kromě dostečného množství many mít postavených i dostatek zemí. Malý imp je spokojený pouze s jednou horou, ale některé větší kolosy vyžadují hor několik. Existují i karty dvoubarevné, takže na jejich zahrátí musíte mít na boardu třeba 2 hory a 2 jezera. Toto už vyžaduje právě to větší strategizování, poněvadž mnoho her si prohrajete právě díky špatnému land placementu.

Ještě jsem nevysvětlil k čemu jsou ty studny na manu. V této hře se dá přísun many navýšit právě jejím sbíráním ze studen. Vámi vyvolané příšery mohou ke studnám dojít a sbírat vám manu. Pokud nehrajete aggro, obvykle se minimálně jednu stranu studní snažíte ovládnout. Možnost tzv. doublecollectu (jedna příšera sbírá ze dvou studní najednou v jednom kole) je totiž obvykle velkým temposwingem.

Podobně jako v HS jsou zde decky controlní, midrange a aggro, respektive ještě různé combodecky. Decky mohou být čistě neutrální, ale obvykle jsou spíše barevné a neutrálních karet v sobě mnoho nemají. Nejčastěji potkáte decky jedno max dvoubarevné, přičemž je to dáno obvykle i stylem hry jednotlivých barev. Žlutá písečná barva je velmi agresivní - obsahuje hodně létajících chargeujících potvor, jejich cílem je obvykle rychle utlouct nepřítele než stihne nasbírat manu na nějakou kvalitnější obranu. Modrá je barvou kouzelníků a mágů, protože je symbolizována jezery a vodou obsahuje obrovské množství všemožných "žabiček", navíc je to barva, která si hraje hodně se staty karet (zmenšuje i zvětšuje potvory). Zelená lesní barva obsahuje obrovské množství potvor, které se buffují, obvykle tvoří midrange nebo agresivní decky, které když jim dáte prostor dokáží mnoha lidem zatopit obrovskými stromovými obry, kteří se velmi těžce odstraňují, pokud nemáte hardremovaly nebo např. modré kouzlo Frogify (něco jako ovce nebo hex z HS). Červená je také kontrolní barvou ale oproti modré kontroluje jinak, něhraje si se staty ale naopak má v zásobě všemožné meteory a firebally, kterými páchá slušnou škodu. Všechno pracuje formou kámen nůžky papír a žádná barva se nejeví supersilná.

Další výhodou je, že jakožto free-2-play hráč si vcelku rychle můžete doplnit sbírku. Proč? Z každého packu (krabice) si otevřete 5 karet a tu s nejvyšší raritou si můžete rerollnout - např. protože ji již máte nebo naopak protože je to blbost kterou nechcete. Další výhodou je že si můžete goldy vydělat i pomocí "minera" - protože z daily loginů dostáváte i premiovou měnu, taky si na Gokua můžute našetřit - Goku vám poctivě denně kope peníze a tak máte vlastně dvojí příjem - daily questy (kterých je mimochodem žalostně málo) a našeho roztomilého kopáče.


Plusy a minusy:
+ nekonečná variace decků
+ strategie - land placement, creature placement, creature  movement, board control ale také čtení hry vašeho soupeře - velice složité na ovládnutí
+ méně RNG
+ skill matters ;)
- není to pro těžké casualy, protože zde to není tupé házení karet po křivce, navíc sebelepší deck se dá prohrát právě tou tahovou částí
- skill matters ;)
Strip the flesh! Salt the wounds!