Autor Téma: The Elder Scrolls: Legends  (Přečteno 4089 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
The Elder Scrolls: Legends
« kdy: Listopad 14, 2016, 12:00:06 am »
The Elder Scrolls: Legends
Poprvé jsem na tuhle karetní hru narazil na Kripparrianově youtube kanálu. Ačkoliv se jedná o sponzorované video, hra mě natolik zaujala, že jsem se rozhodl hru zkusit. A protože je tu více takových karetních bláznů jako já, tak jsem se rozhodl napsat menší přehlednou recenzi na tuhle karetní hru. Jedná se o jakýsi jednoduchý přehled s prvními dojmy, které jsem za těch pár hodin hraní získal. Vzhledem k nedostatku času sice nejsem žádným profi hráčem HS, ale za ty léta jsem už získal dost zkušeností, které mi mohou pomoci i v hodnocení TESL.

Při prvním spuštění vám hra nabídne pouze režim kampaně, která se zde zpočátku chová jako tutorial. Příběh podkreslený videjky je podle mého velmi zajímavý a zábavný způsob, jak se učit hrou a k tomu dostat při expení pár karet zdarma. Někomu se ale nemusí líbit, že zpočátku je kampaň povinná, aby jste si odemkli ostatní režimy hry. Kampaň sama o sobě je kreativní a připomíná dobrodružství v HS. Navíc příběh není vůbec krátký. V době, kdy tento první pohled na TESL píši, tu máme 20 encouterů, jejichž dohrání vám zebere dobré 2-3 hodiny.

Hra je free-to-play, takže váš rozpočet nijak nepocítí, když ji vyzkoušíte. Protože se hra se nacházi ve fázi open bety, může se ještě spousta věcí změnit. Je cítit, že Bethesda se k TESL chová jako jakémukoliv jinému velkému Elder Scrolls titulu. Jednotlivé karty jsou poctivě nakreslená umělecká díla, hudba a dabing taktéž. Grafické zpracování, UI a in-game animace vám mohou připadat podobné jako v HS, rozhodně se ale nejedná o klon HS. Srovnání s HS bohužel neunikneme, protože HS je vlastně top v online karetních hrách. Celkově lze říci, že má hra rozhodně dobře našlápnuto.

Začněme rychlou kritikou a tou jsou právě některé do očí bijící podobnosti s HS. Schopnosti jako je Taunt, Poison či Divine Shield tu jsou také, jen se jinak jmenují (Guard, Ward, Lethal). Další shodnou věcí je v HS osvědčených 30 životů nebo interakce mezi miniony. Co tedy dělá TESL jiným?

Tou první do očí bijící věcí jsou lajny. TESL má dvě - Field a Shadow Lane. Minioni v jedné nemohou napadnout soupeřovy miniony v druhé. Pokud vyložíte miniona do Shadow Lane nemůže být okamžitě napaden soupeřovými miniony. Toto se liší od Stealthu v HS, protože kouzla na ně lze použít. Interakce efektů z vyvolanýchminionů však mohou ovlivnit obě lajny. Tento systém lane placementu tak podněcuje tvorbu zajímavých strategií a vše se točí kolem toho kdo útočí / brání kterou lajnu. Agresivní balíky se pokusí ovládnou v early game jednu z lajn a pak protlačit soupeři do obličeje tolik damage, že se nestihne zavčasu stabilizovat a udržet se. Kontrolní balíky se vlastně snaží o klasickou value game, kterou známe s HS, jen jedou na dvou frontách.

Místo Coiny, pokud hrajete druhý, dostanete Magicka potion, který vám dovolí třikrát si navýšit magicku (obdoba mana crystalů) o 1. Tento přístup mi přijde férovější. podobně jak v HS začínáte s 30 životy, ale léčením jste schopni je navyšovat i přes toto číslo. Toto je také dobrým způsobem, který nepoškozuje priest-like decky založené healingu. Kolem vašeho portrétu je 5 run, které se neobnovují a spustí se pokaždé jakmile vám soupeř ubere životy na 25, 20, 15, 10 a 5. Po aktivaci runy okamžitě líznete kartu. Systém run vlastně trestá hráče SMOrcujícího váš face. Hrozí totiž ztrátou výhody a to jak karetní, tak výhody na boardu, protože karta, kterou si líznete může mít napsáno Prophecy. Prophecy karty se totiž dají zahrát zadarmo okamžitě, když si je takto líznete. Svým způsobem je to jakási RNG past, která právě může dost slušně brzdit face decky velice drahými miniony, spellremovaly či board cleary. Tak či tak něco kolem čeho se dá hrát a tudíž je to vlastně dobrý příklad RNG s pozitivním efektem. Další novinkou jsou schopnosti Breakthrough, Pilfer a Drain. Breakthrough je schopnost pro aggro, kdy přebývající damage, které by se ztratilo při úderu do miniona, přejde na soupeřův face. Pilfer dělá různé bonusové efekty pokud bijete face. Drain vás healuje při každém poškození, které minion s touto schopností udělí.

Jednotlivé decky se hrají obvykle jako kombinace karet dvou barev, které mohou být doplněny o šedé (bezbarvé) neutrální karty. Vzácně se potkáte i s decky jednobarevnými. Každá barva odpovídá jednomu atributu - Strength (červená), Intelligence (modrá), Willpower (žlutá), Agility (zelená), Endurance (fialová). Některé karty jsou specifické pro některou classu a jsou tedy dvoubarevné. V decku je obvykle 50 (až 70) karet, přičemž najednou můžete mít až tři kopie od stejné jedné karty. Podobně jako v HS jsou karty rozděleny podle vzácnosti na common, rare, epice a legendary s tím rozdílem, že některé legendárky nejsou unikátní a můžete je pak mít v decku také třikrát.

Na závěr zmíním pár věcív, které vás jakožto začátečníka mohou zaskočit a zpomalit. Tou nejdůležitější je Avatar a Leveling. Během levelování dostáváte karty zdarma s tím problém nemám, naopak jsem rád za každou kartu včetně legendárek co dostanu zdarma. Problémem ale je, že typ těchto karet se odvíjí od toho jakou rasu avataru zvolíte. Na nízkém levelu je to nepodstatné protože dostáváte common a rare karty, ale na levelech 24 and 32 dostanete legendárky a tu už je třeba mít se na pozoru a sáhnout po té správné rase, protože avatar se dá kdykoliv změnit, abyste měli šanci dostat to co chcete. Dalším problémem je leveling reward v podobě evolve karet a tak výrazný rozdíl mezi hráči na počátku a na levelu 50. Nevyvinuté karty se prakticky nevyplatí hrát jak jsou slabé. Jako příklad uvedu Slaughterfish (1/1 za 3 many se schopností +2/+0 růstu na začátku vašeho kola), která se na levelu 28 vyvine ve velice krásnou kartu Slaghterfish Spawning (summon jedné Slaughterfish do každé lajny - pure value). O upgradu legendárních karet ani nemluvím. Je to jakobyste měli za 8 many 4/4 Divine Shield Taunt Tiriona Fordringa, co vám místo Ashbrigeru spawnuje Lights Justice a museli jste čekat na lvl 60 než z něj bude velký Tirion. Jen pro jistotu zmíním, že evolvnuté verze karet vám mohou normálně popadat z balíčků nebo si je můžete vycraftit, ale věřím že většina lidí nechce utrácet soulgemy za něco co časem dostane zadara. Takže to smrdí těžkým grindem levelu nebo soulgemů.

Dalším mínusem je podle mě dost dlouhý přechod mezi jednotlivými menu profil, kolekce apod. Jak na mém laptopu, tak i na otcově stolním PC jsem nezaznamenal výrazný rozdíl v načítání menu.

PvE soupeři, které potkáváte v kampani nebo v solo arénách jsou důmyslní a nehrají tupě, takže vás i NPC oponenti pořádně potrápí. Za sebe vypíchnu zážitek z PVE arény který mi poukázal na to, že TESL je oproti Hearthstonu méně o RNG (absence RNG karet s výrazně širokým rozsahem výběru efektu, protože kolem toho nejde hrát, respektive nedá se uvažovat o tisíci možností). V PVE arénách jsou často zhoršené podmínky například změnami v lajnách nebo tím, že oponent má výhodu v podobě již vyloženého miniona. Při dobrém draftu mi ale přijde, že nebude tak složité vytočit oněch 9 výher. Už jen protože se mi skore 9:2 povedlo hned při prvním pokusu, a to jsem prakticky neznal karty a ani jejich možné synergie.

Co říci závěrem? Pokud jste fanoušky The Elder Scrolls doporučuji rozhodně vyzkoušet. Pokud vám svět Elder Scrolls nic neříká, ale chcete si odpočinout od většícho RNG z Hearthstonu tak je TESL také dobrou volbou.
Strip the flesh! Salt the wounds!