* Recent Posts

Re:Metareport STANDARD od margar757
[říjen 20, 2018, 10:03:17 am]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[říjen 16, 2018, 06:50:45 pm]


přihláška do BIA od alik25
[říjen 13, 2018, 08:44:19 pm]


Re:Tavern Brawl od margar757
[Září 23, 2018, 11:06:40 am]


Re:Tavern Brawl od Divobij
[Září 22, 2018, 04:25:40 pm]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Září 11, 2018, 07:06:29 pm]


Re:Metareport STANDARD od margar757
[Září 07, 2018, 09:28:31 pm]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Září 07, 2018, 05:42:50 pm]


Re:Metareport STANDARD od margar757
[Září 06, 2018, 05:53:57 pm]


Re:Metareport STANDARD od Divobij
[Září 06, 2018, 02:17:47 pm]

Autor Téma: Metareport STANDARD  (Přečteno 32334 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #45 kdy: Září 16, 2017, 09:57:08 am »
Knights of the Frozen Throne metu  za chvíli čeká první nerf, který nečekaně přežije asi nejvíc OP karta Ultimate Infestation. Tak či tak druida se nerf hodně dotkne a to hlavně kvůli obrovské změně Innervate, kde efekt kouzla bude dávat pouze 1 manu a ne 2. Třikrát hurá. už nebudou OP kola jako Coin + Innervate + Bittertide Hydra, nebo Inervate + Vicious Fledgling, nebo 5-6. kolo (coin)+2x Innervate Ultimate infestation, nebo Ultimate Infestation + Innervate + Wrath nebo DK druidovo heropower. Druhý velký zásah je podle mě zdražení Fiery War Axe, díky tomuto nerfu dojde k totálnímu úpadku Pirate Wara. Další už ne tolik hejtěnou změnou je změna buffu Murloc Warleadera, který už nebude dávat +2/+1 ale pouze +2 dopředu, díky čemuž dojde k mírnému oslabení murločího paly. Toto je podle mě dobrý krok, protože takto se neriskuje nic. Murloc paladin v metě zůstane ale dovolí to otevření prostoru pro další invence a nezamrznutí mety na jednom typu decku protože murloci jsou v classic setu a tudíž by nikdy nevyrotovali. Hex stojí o manu víc. Spreading Plague stojí o manu víc. Všecky nonbasic set karty budete moct dissnout za plnou cenu. Nerfy přijdou v pondělí 18.9.2017! Dissněte všecko co jde, experimentujte v Casualu nebo si počkejte co bude na netu napsáno o metě.
Všechny tyhle změny podle mě povedou k dominanci Razakus Priesta a nebo Secret mága. Toto jsou čistě moje dohady, celkově uvidíme kam se posune meta po této změně.

DRUID - řekl bych. že Innervate nerf ovlivní více aggro jak pomalého Jade druida
- Aggro Token Druid - prostě a jednoduše zaplavte board miniony, s kterými si soupeř neporadí dostatečně včas, sežerte ho a vyhrajte; jak tento deck bude vypadat po nerfu se těžko předpovídá, ale určitě klesně, protože mnohdy vyhrával právě na ty neuvěřitelné Innervate kola (viz výše v úvodu)
- Midrange Token Druid - s tímhle jsem se prozatím nesetkal, deck dělá tokeny, ale nezastavuje se s manacurve na 5 manách ale přidává i dražší věci (Spreading Plague, Bonemare, Medivh, Ultimate Infestation, Malfurion the Pestilent), tokeny generujete přes Violet Teachera a kopec spellů
- Jade Druid - 60% celé mety ;) mnohdy právě kvůli němu kontroly hrajou Skulking Geista; Ultimate Infestation nenerfli, nerf Innervate nepoznáme, protože nerfujou s tím i agra, která druida právě porážela dřív než se Jade Golemové dostali mimo kontrolu
HUNTER
- Midrange Hunter - došlo k návratu ke klasickému midrangi doplněnému o Deathstalker Rexxara
MAGE
- Control Frostlich Mage - buď více elemental deck, nebo normální control deck s Frostlich Jainou - generování lifesteal elementálů je bombastické
- Exodia Mage - quest + Antonidas + 4x Sorcerers Aprentice = infinite fireball train; hraje se tam i Simulacrum pro zjednodušené kopírování aprenticek
- Secret Mage - obvykle tam jsou Counterspell a Mirror Entity, někdy Mana Bind
PALADIN
- Murloc Paladin - kvůli Corpsetakerům bere 1xStormwatchera, kartu kterou si vlastně nechce líznout, jen chce aby dělala to windfury, takže pak má Corpsetaker Windfury, Lifesteal, Divine Shield
- Control Paladin - Uther of the Ebon Blade je tu asi nejlepší, hraje se i OTK, ale obvykle jde spíš jen o otravnost 2/2 tokenů a nutnost je neustále čistit pryč z boardu než o win condition
- Handbuff Paladin - obzvláště na nízkejch rancích se drží, low hráči ho hrají rádi protože je v nejlevnější v budget verzi, pokud půjdete do plné verze bude to opět záležitost za 10k+ dustů, obvykle se tu pak hraje i Prince Keleseth
PRIEST - je mi líto všech budget hráčů, protože tu si moc neškrtnou
- Big Priest - drahý deck, který je slavný i díky naší české formaci na Hearthstone Global Games, deck pracuje na mechanice neuvěřitelného controlu boardu milionem spellů a deckem který obsahuje pouze Barnese, Y'Shaarje, Lich kinga, Yseru a 2x Obsidian Statue, těchto 6 minionů vám díky ressu a podobným vyfikundacím zajístí strašlivé tempo a board s kterým si soupeř poradí velice těžko, vzhledem k 23 spellům v decku toho ukontrolujete opravdu dost, takže nejste zas tak závislí na lucky 4. kole kdy Barnes vytáhne Y'Shaarje a ten vytáhne dalšího megaminiona, těch karet, co vám nagenerují miniona je více ať už discover ressem (Eternal Sevitude) nebo denerováním 5/5 verze (Shadow Essence)
- Razakus Priest - drahý deck, který je založený na kulometu, který dokážete dělat heropowerem DK priesta, hrají se verze s Velenem i bez něj
- Aggro Combo Priest - tento deck jsem nezkoušel a ani jsem proti němu nehrál, pouze jsem ho zahlédl zmiňovat na youtube kanálu Hearth Share; souhlasím s názorem, že je to překvápko a právě proto ten deck měl úspěch
ROGUE
- Miracle Rogue - rogue upadl a momentálně je jaksi více v pozadí, z Valeery the Hollow dostanete vždycky kotel value, připomínám že z velkých minionů čekejte 2 gianty, Edwina a 2 Questing Adventurery
- Elemental Rogue - v poslední době častější a zajímaváverze, bacha na comba se Shadowcasterem
- Mill Rogue - zábava, která může překvapit, takové retro
SHAMAN
- Token Shaman - dokud nespadne Jade druid nic nového asi šaman neobjeví - Thrall Deathseer je další extra evolve, Saronite Chain Gang dělá další tokeny
WARLOCK - po nerfu to bude lepší, protože se předpokládá zpomalení mety
- Cotrol Handlock - Bloodreaver Guldan a svým způsobem klasickej handlock s demonama, jak nahodíte demonskej board a novou healovací DK heropower už těžko prohrajete
- Zoo Warlock - zoo upadá v zapomění, RNG z discardu nemáme rádi, kdo měl dust dělal demon handlocka, kdo ne zkouší jiné decky; každopádně můžete potkat Prince Kelsetha, Sea Gianty, Bonemary
- Mill Control Warlock - nesetkal jsem se s tím, ale na papíře zajímavý deck, hraje gnomeferatu a lízací murloky
WARRIOR
- Pirate Warrior - tenhle deck se podle mě propadne protože zdražení Fiery War Axe je pro něj moc velká bomba
- N'Zoth Warrior - i kontrol dostane nerfem sekerky na prdel, protože právě sekerkou se bránil v úvodních kolech, top tier deck to ale rozhodně není, pokud potkáte ještě před nerfem wara, čekejte aggro (piráty)
- Fatigue Warrior - velice těžký deck na zahrátí; musíte nejen vědět co děláte, ale i co hraje soupeř, původní nápad přišel myslím od amerického hráče Doga
« Poslední změna: Září 16, 2017, 10:01:38 am od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #46 kdy: Listopad 05, 2017, 09:28:35 pm »
Knights of the Frozen Throne meta se neustále mění. V současnosti máme metu cílenou jako counter Razakus Priesta. Tato meta tu bude maximálně tak měsíc protože v pátek Blizzard na Blizzconu ohlásil nový expansion Kobolds & Catacombs, jehož reveal karet začne 20. listopadu. Zatím víme málo: nová mechanika s keywordem RECRUIT, Dungeon Runs jako PvE content, každá classa by měla dostat legendární zbraň, legendární minion Marin the Fox bude zdarma pro každého (předplatiči Blizzcon virtual ticketu dostanou dokonce zlatou verzi). Takže se připravte na novej hype.

You no take candle!

Pokud chcete snadnej postup vzhůru sáhněte po Tempo Roguně, Murloc Paladinovi, Zoologické, druidovi či priestovi.

DRUID
- Big Druid - si zejména na vyšších rancích si vede zatraceně dobře, je to velice drahý deck z mnoha legendárkami, který pracuje na velice rychlé rampě many a pak nekončícím závalu velkých minionů, jen ta cena až 15k dustu je pro free-to-play hráče těžce dosažitelná; výhodou je, že poráží Jade druida a Razukus priesta
- Aggro Druid - jde tu o rychlou dominanci na boardu od prvního kola, pokud chcete budget druida tak jděte do tohoto archetypu
- Jade Druid - Věděli jste, že Jade Golemové rostou do 30/30? Skulking Geist tu stále je a zejména na low rancích ho je vidět často, protože Jade druid jde hrát i v levné verzi. Ta top tier verze vás ale vyjde na něco kolem 10k dustů.
HUNTER
- Midrange Hunter - neustále je to jen midrange, nic nového, ale legendu s tím dáte
MAGE
- Secret/Tempo Mage - obvykle tam jsou Counterspell, Mirror Entity, Spellbender
- Control Frostlich Mage - You-can't-kill-me Frostlich Jaina a mnoho karet cílenejch na counter Razakus priesta, hodně pomalý a proto je více oblíben na ranku 5+
- Exodia Mage - infinite fireball train vyžaduje hodně skillu, občas i štěstí, a protože meta je pomalejší, tak se chytá taky
PALADIN
- Murloc Paladin - mluvíme zde o midrange verzi jde o kombinaci murloc-pirate paladina
PRIEST - tolik druhů priesta jsme už dlouho neměli
- Razakus Priest - neboli Highlander Priest nás neustále kropí kulometem z heropoweru Shadowreapera Anduina zlevněného na 0 Razou the Chained, jen ta cena zabolí :(
- Dragon Priest - hraje se obvykle i s Lyrou a kombem Divine Spirit + Inner Fire
- Big Priest - není budget player friendly, ale už jen díky našemu týmu z HGG byste ho měli zkusit ;)
- Silence Priest - nejlevnější a asi i vzhledem k tomu nejméně stabilní
ROGUE
- Tempo Rogue - vévodí metě, jeden z nejlepších archetypů, jsou různé verze Elemental, non-Kelseth, Barnes... záleží na preferencích každého hráče
- Miracle Rogue - se nehraje, taky proč? když druhá verze je mnohem lepší
SHAMAN
- Token Shaman - tak nějak doufám, že spolu s novou expanzí se šaman probere, už je to ale nuda leta jedem prakticky pořád jednoho midrange shamana
WARLOCK - po nerfu super záležitost má použitelný jak control tak aggro
- Zoo Warlock - Prince Kelseth s démony, které vám Bloodreaver Gul'dan ještě vrátí, co víc si přát, navíc to vyrobíte za 5k dustu a zčásti máte pokrytou i tempo rogunu
- Cotrol Handlock - Bloodreaver Gul'dan a svým způsobem klasickej handlock s demonama, jak nahodíte demonskej board a novou healovací DK heropower už těžko prohrajete
WARRIOR - warrior je mrtvej, všecko ho poráží
- Pirate Warrior - tenhle deck se podle mě propadne protože zdražení Fiery War Axe je pro něj moc velká bomba
- Control Warrior - zkouší se Scourgelord Garrosh, Rotface, Yogg-Sarron, Dead Man's Hand verze
« Poslední změna: Listopad 05, 2017, 09:32:33 pm od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #47 kdy: Leden 07, 2018, 09:29:18 am »
Kobolds & Catacombs meta se už jakž takž vykrystalizovala. Největším cancer zůstal asi priest a spolu s ním se na top příčkách drží rogue a paladin. Shamana nikdo nehraje. Nejzajímavější je, že se objevil zcela nový archetyp warlocka - Cubelock.

You no take candle! A tak se hodně lidí snaží ty svíčky posbírat. Překvapivě je tu už pár lidí, co dokázalo přes vánoce nagrindit všecky vítezné dungeon runy s každou classou. Já sám tam párkrát bojoval proti posledním bossům, ale obvykle RNG nestálo proti mě. Naposledy mi Azari, the Devourer spálil v Renolockovi prakticky všecky důležité a velké miniony a Bloodreaver Gul'dana.

Pokud chcete snadnej postup vzhůru, sáhněte po Tempo Roguně, Control Warlockovi, Aggro nebo Murloc Paladinovi a Razakus Priestovi.
Pokud nevíte, co craftit, určitě volte Corridor Creepera, což je asi nejhranější karta. Pokud chcete něco budget, sáhněte po aggrodruidovi nebo tempomágovi.
Nejméně oblíbení jsou v současnosti Hunter, Warrior a Shaman jako ten nejméně oblíbený. Shaman nedostal nic nového, co by ho někam posunulo, a proto je na poslední příčce v oblíbenosti. Wara podle mě zabil nerf Fiery War Axe a od té doby se víceméně plácá. Hunter dostal mnoho zajímavých karet, ale ze všech možných variací se osvědčilo pouze aggro a to je víceméně ze všech agrodecků nejslabší, takže proto hunterovi patří 7. příčka oblíbenosti.

Některým deckům zbývají mu poslední 3 měsíce života na výsluní. Pak odhadem někdy začátkem dubna 2018, kdy vyjde první nová expanze v roce 2018, ze standardu odrotují Whispers of the Old Gods, One Night in Karazhan a Mean Streets of Gadgetzan. K tomu se spekuluje o přesunu Gadgetzan Auctioneera, Alexstrazsy a Ice Blocku do Hall of Fame. Nejvíce pocítíme, že ze standardu zmizí Patches the Pirate, všecko Jade, Barnes, všichni old gods (Yogg-Saron, Y'Shaarj a C'Thun), dále Kazakus a Raza the Chained a nebo šamanovo Evolve a také pro controly důležitá, nyní ne tak užívaná, Dirty Rat.

DRUID
Zpočátku se nad druidy lámala hůl, ale nakonec to s nimi není tak špatné. Tier 1 sice nedosahují, ale pořád jsou velice silnými soupeři.
- Jade Druid - možná právě i díky absenci Skulking Geistů se jade drží někde na tieru 2, nové kombo Oaken Summons a Ironwood Golem mu velice pomáhají, protože na nižším manacostu jade druid vlastně miniony nehraje a pouze rampí a vyvolává Jade Golemy; bohužel je zde mnoho nových karet takže obnova tohoto decku na kompetetivní úroveň se drobátko prodraží (hlavně 4 epické karty Arcane Tyrant a Branching Paths)
- Aggro Druid - solidní klasika, síla původního doplněna krtkem (Dire Mole) a Corridor Creeperem - navíc mnoho lidí více čeká jade druida, takže si pokazí mulliganem úvodní ruku
HUNTER
- Aggro Hunter - nejlepší co můžete uplácat, Dire Mole, Candleshot a samozřejmě Corridor Creeper
MAGE
Control Mage a Quest Mage odsunuti na druhou kolej a prakticky se nehrají
- Secret/Tempo Mage - nejsilnější archetyp - Corridor Creeper, nový secret Explosive Runes a Aluneth na proliz není špatná, protože vy stejně nechcete hrát dlouhou hru; jako bonus to mnoho nestojí a i bez té nové zbraně je deck velice silný
PALADIN
- Aggro Paladin - "shockadin" s Call to Arms a Corridor Creeperem + piráti a juggler
- Murloc Paladin - taky super, ale tu agresivitu předchozího nemá, což ale neznamená, že to není top tier deck
PRIEST - tolik druhů priesta jsme už dlouho neměli
- Razakus Priest - neboli Highlander Priest je dobře známým cancerem, kdo ho měl vycraftěný z minulých sezón, tak s ním prasí nadále, protože deck se změnil minimálně, podle mě neexistuje aktuálně žádný balík, který by ho konzistentně dokázal porážet a ustál i ostatní metadecky
- Big Priest - další starý známý z minulých sezón, kdo ho má tak ho hraje
- Spiteful Dragon Priest - a.k.a. Summoner Priest - Grand Archivist a Spiteful Summoner sice znamenají RNG, ale obvykle dobré RNG; deck hraje totiž pouze dva spelly (oba 2x) Free From Ember a Mind Control; early board clear zajistí nový dráček Duskbreaker - tento deck je levný stojí kolem 3k dustu, což znamená, že ho potkáte zejména na nižších příčkách ladderu
- Dragon Priest - hraje se stará známá klasika doplněná Duskbreakerem
ROGUE
- Tempo Rogue - i na této metě je velice silná, roguna získala nový proliz v podobě Elven Minstrelů a toto jí vážně zoufale chybělo, deck samozřejmě vyzvedává i síla Corridor Creeperů a tak se není čemu divit, že je to nadále jeden z nejsilnějších decků; někde se hraje Lich King a nebo silence, protože dokáží zachránit proti kontrolům; jako jediné aggro má vyrovnaný matchup proti priestovi
- Mill Rogue - občas se hraje, ale krom Doga si to s tím Kingsbanem moc nikdo nedává, takže pokud chcete šplhat tak jděte do staré dobré klasické temporoguny a tomuhle pro nás obyčejné smrtelníky spíše fun decku se vyhněte
SHAMAN
- tak nějak není důvod hrát šamana, leda na questy, protože šamana nezachránil ani Corridor Creeper
- Aggro Shaman - bez evolvů, stojí si lépe jak midrange token s evolvy
- Token Shaman - s evolvy
WARLOCK
- Cubelock - Bloodreaver Gul'dan získal novou zbraň - Skull of the Man'ari, kterou si vytahuje Doomguardy z ruky bez negativního battlecry efektu, ty pak sežere pomocí Carnivorous Cube a spolu se Spiritsinger Umbrou si je namnoží (miniony si zabíjíme Dark Pactem); těch komb je tam samozřejmě víc (Possessed Lackey,  Prince Taldaram, Faceless Manipulator) - základem je chrlit demony a množit je jak o život - tento deck má velice vysoký skillcap a zejména v mirroru se musíte setsakramentsky snažit; proti priestovi jsou v decku také Mountain Gianti, protože potřebujete tlačit od začátku; bohužel je to drahá sranda - stojí kolem 10k dustu navíc je tam opravdu mnoho nových karet proti předchozímu handlockovi co se hrával
- Zoo Warlock - Prince Keleseth s démony, které vám Bloodreaver Gul'dan ještě vrátí a koboldi to doplňují Corridor Creeperama a nejlepší prolizem z celé hry v podobě Kobold Librariana
- Control Handlock - "klasická controlní verze" se víceméně nehraje
WARRIOR - nerf Fiery War Axe zabil prakticky všechny archetypy a ač zdražení Fiery War Axe mělo zabít hlavně pirate wara, tak nakonec z toho piráti vycházejí vítězně jako nejlepší archetyp u warriora
- Pirate Warrior - piráti zdražili, hrají Kelesetha, Corridor Creepery, Spiteful Summonery a jako jediný spell Lesser Mithril Spellstony; z legendárek kromě Patchese tam je ještě Leeroy a kapitán Greenskin, takže kdo tyto legendárky nemáte tak kompetetivně toho asi moc nedáte, na to, že to je vcelku OK tak nevím nevím, zda chcete vypláznout 10k dustu za něco co není ani t1 nebo t2; bohužel je to to nejlepší, co vám warrior nabídne
« Poslední změna: Leden 07, 2018, 10:19:24 am od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #48 kdy: únor 05, 2018, 05:00:46 pm »
Blíží se patch, který zasáhne krom warlocka všecky decky, takže dokud se patch neobjeví tak si šetřete nerfované karty abyste je mohli dissnout za plnej dust

Bonemare - nyní bude stát 8 many místo původních 7 - tohle tuto kartu nezabije ale už to bude karta, kterou za každou cenu chcete mít v balíčku protože se bude hrát o kolo později a nepůjde nakombit s kdečím
Corridor Creeper - bude mít nově  pouze na 2 útok místo původních 5 - v hunterovi může být ještě dobrej ale uvidíme zda se tam nenajde lepší varianta jak 2/5 za 0 many, celkově ale už nebudou k vidění takové swingy, jako když to byla 5/5 a rozhodně to nebude autoinclude
Patches the Pirate - Patches už nebude in Charge :P - výsledkem toho bude že ubyde balíčků kde budou jen 2 piráti, protože v těchto deckách byl kvůli tomu že mohl po zahrátí piráta zaútočit a "zemřít" a nabít tak Corridor Creepera při clearování boardu
Raza the Chained - Razovi se změní Battlecry tak že vaše Hero Power bude stát 1 a ne 0 - toto je dobře - nikdo nemá rád OTK a tohle dostatečně zařízne Highlandera a stáhne powerlevel Renopriesta ve wildu

Uvidíme, co bude až vyjde patch a meta se ustálí. Mnoho lidí se bojí Cubelocka a Control Warlocka, který nedostali žádný zásah nerfem a budou hře dominovat. Za sebe předpovídám vzestup murločího paladina, možná i třeba huntera (rozumějte decky, kterým ztráta Patchese neublíží). Možná se může ještě zjevit i quest rogue. Razakus/highlander priest skončí a bude se hrát spiteful nebo dragon varianta, kterou patch neovlivní. Předpokládám i vzestup tempomága a možná i poslední výkřik do tmy ze strany jade druida.
Jediný kde se možná ještě bude patches hrát bude pirate warrior, ale tenhle deck se propadne ještě hlouběji protože zde bude neskutečně bolet ztráta corridor creepera. Vzhledem k očekávané "cubemetě" se objeví v deckách mnohem více silence karet, možná i Harison Jones abychom mohli mazat tu Skull of Manari.
« Poslední změna: únor 05, 2018, 05:02:51 pm od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #49 kdy: únor 09, 2018, 12:30:54 am »
Postpatch 10.2 meta
Zatím je to divočina, zkouší se kdeco a tak sem hodím pár slibně vypadajících archetypů. Mnoho toho je jaksi nedodělaného a nevybroušeného. Zdá se že Cubelockové drobet upadaj a nahoru jdou víc jiné kontrolní archetypy locka, dokonce se zkouší i Razakus varianty, ale bohužel je brzo na to abychom si řekli, která vyleze z toho vítězně

Murloc Paladin - tohle se čekalo, pirate package vyhodíte, místo toho se přidaj Bittertide hydry a Spellbreakeři a jedete dál
Phantom Hunter - drahá sranda, Barnesem si vytáhnete Y'Shaarje ten vytáhne druhýho (toho velkýho) a dál už je to snowball
Control Warlock - N'Zoth lock, zdá se že to bude silné, možná lepší jak cubelock
Miracle Rogue - opět silný deck, jen to chce mít alespoň nějakou early game protože bez pirate package jste v early game trochu oslabeni
Big Priest - pokud máte Y'Shaarje tak tohle nám přežilo nerfy
Dragon Combo Priest - levnej a cílů na Inner Fire + Divine Spirit je kopec
N'Zoth Paladin - velice drahá kontrolní sranda
Secret Mage - asi nejhorší věc co potkáváte na nízkým ranku - rakovina nezasažená nerfem, hraje se to už skoro rok, jakmile to začne snowballit tak se to blbě zastavuje protože tam má counterspelly, navíc je to nejlevnější deck i s Allunethem to vyjde pod 4k dustu
« Poslední změna: únor 27, 2018, 08:29:10 pm od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #50 kdy: únor 27, 2018, 08:22:28 pm »
YEAR OF THE RAVEN
- Whispers of the Old Gods, One Night in Karazhan a Mean Streets of Gadgetzan odrotují pryč ze Standardu na začátku Roku krkavce
- tenhle rok bude nová fíčura, která dovolí ingame turnaje přímo ve hře - tohle může velmi zahýbat kompetetivní scénou, protože ji mnohem více otevře veřejnosti
- první rozšíření bude ohlášeno velice brzy a s ním začne rok krkavce - vyjde odhadem v dubnu, oznámena bude cca do týdne
- rychlejší questy - mnoho hráčů si stěžovalo, že questění v HS je místy moc položený na výhrách a nebo některé questy jsou zbytečně zdlouhavé - Blizzard tedy některé questy pozmění a budou lehčími - příklad: Only the Mighty se změní z "Play 20 minions that cost 5 or more. Reward 40 gold" na "Play 12 minions that cost 5 or more. Reward: 50 gold"

Hall of Fame
Spolu s WotOG, Karazhanem a MSoG odrotují další 3 karty. Sice to zatím není oznámeno, ale asi to bude jako minule. Tyto karty nepůjdou dissnout za bonusovej dust, ale měli byste za ně dostat full refund za nejdražší možnou kombinaci, kterou dokážete narvat do decku čili pokud vlastníte jak 2 zlaté tak 2 obyč verze karet, tak to bude počítat ty zlaté, protože jsou dražší. Co tedy odrotuje?
Ice Block - nejsilnější mágovskej secret, kterej silně vymezuje standard decky mága
Coldlight Oracle - tohle je překvápko, ale jde o to, že tahle karta limituje budoucí battlecry decky
Molten Giant - tohle se taky nečekalo, ale pozitivní je že Molten Giant dostává reverz nerfu a jeho manacost se vrací z 25 na 20

Lunara a.k.a. Bambi z HotS ;)
Hodně lidí (včetně mě) čekalo spíš Hamuula Runetotema jako největšího arcidruida ze všech a navíc horďáka. Protože hrdinové, co maj víc skinů, jsou vždy jeden Aliance a druhej Horda. Dryáda Lunara je nejstarší dcerou poloboha Cenaria.
Kdo ještě nemáte na nějakým alt accountu udělanou Valeeru, tak si pohněte, protože její quest bude nahrazen tím na Lunaru - bude to stejných 10 výher na standardu.

Změna ranked systému
Navíc v březnu přijde změna rankedu. Všecky ranky budou mít 5 hvězd a počínaje březnem s novou sezonou budou hráči padat o 4 ranky. Toto povede k větší diverzifikaci ranků hned od počátku sezóny. Doteď člověk, který byl v legendě, spadl na rank 16. Tohle dá větší příležitost k progresu i menším rankům, protože je ty lepší hráči nebudou na začátku sezony otravovat. Spolu s tímhle se změní i podmínka získání cardbacku. Nově bude stačit pouze vyhrát v rankedu 5 her.


__________________________________
edit: krkavec - raven; havran - rook; vrána - crow; kavka - jackdaw
potvrzeno bioložkou
« Poslední změna: únor 28, 2018, 11:51:18 am od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #51 kdy: Březen 15, 2018, 11:46:38 am »
Dopad Year of the Raven na současné decky ve Standardu
Jen pro jistotu suma sumárum odrotují WotOG, Karazhan, MSoG a 3 HoF karty (Ice Block, Coldlight Oracle, Molten Giant). Obecně největší pecku asi dostanou Priesti a Mágové.

DRUID přijde o rampu v podobě Jade Blossomu a Mire Keepera, aggro token druid ztratí Mark of Y'Shaarj a Mark of Lotus, krome celého Jade package rotuje pryč i Fandral Staghelm. Celkově vzato to druid odnese hodně vážně a jsem zvědav v jaké podobě se bude hrát v novém roce.

HUNTER ztratí jedny z nejlepších 1 a 2 dropů - Aleycat a Kindly Grandmother, dále ztratí nejlepší secret Cat Trick a Cloaked Huntress, díky které se ty sekrety vytahovaly o dost snadněji. Celkově to vypadá jako obrovské oslabení a bez pomoci nějakých silných nových karet to s hunterem nevypadá moc růžově.

MAGE ztratí velmi silný Karazhanskej soubor karet Babbling Book, Medivh's Vallet a Firelands Portal, Dále odrotuje Cabalist tome, což spolu s Babbling Book výrazně ztíží hru za quest mága. Tempo mágovi zmizí ještě Kabal Lackey a Kabal Crystal Runner a Potion of Polymorf (který v poslední době vídám víc než často, kvůli Cube lockům). Celkově to bude asi jeden z největších zásahů, které totálně zruší současné archetypy. O významu rotace Ice Blocku do HoF ani nemluvím. Ten výrazně zasáhne jakýkoliv kontrolnější mágovský deck. Kontrolu boardu ovlivní i ztráta Volcanic potionu.

PALADIN ztratí hodně esenciálních karet zejména díky rotaci WotOG. Rotují významní murloci Grimscale Chum a Vilefin inkvizitor. Dude paladin přijde o Stand Against Darkness a Steward of Darkshire. Také zmizí jedna z top paladinských zbraní Rallying Blade. Kontrolní decky přijdou o Forbidden healing, Wickerflama Burnbristleho a Ragnarose Lightlorda. Také ztrácí tunu handbuffů.

PRIEST přijde ze všech povolání asi o nejvíce důležitých karet. Mluvím tu o tuně karet - Shadow Word Horror, Priest of the feast, Kabal Talonpriest, Drakonid operative, Kabal Songstealer, Raza the Chained, Potion of MAdness, Pint size potion, Greater healing potion, Dragonfire potion.

ROGUE na rozdíl od priesta toho zas tolik neztratí. Největší ztrátou bude Counterfit Coin a Swashburglar. Těch karet je více ale prakticky se nevyskytují v žádném lepším decku stabilně takže se budou dát určitě nahradit.

SHAMAN přichází mnoho silných aggro nástrojů - mnoho z nich patří mezi jedny z nejsilnějších karet, co pro šamana doposud vyšly: Jade package jako generátor levných tokenů, Maelstrom portal, Thing from Below - všecko tohle šamanovi zaručovalo slušné tempo a bude potřebovat hodně nových karet aby se udržel na slušném tieru; krom toho iodchází Evolve a Devovle - to druhé bylo zásadní jako counter proti lockovi a žába (Hex) za 4 to podle mně nezachrání

WARLOCK dostane víceméně pouze lehkou ránu do zoologické, ale toho bych se nebál protože zoo nepotřebuje specifické nástroje a chybějícího Possesed Vilagera, Malchezaar's Impa nebo bábu (Darkshire Councilmana) dokáže hravě nahradit něčím jiným.

WARRIOR přijde o většinu zásadních pirátích karet (N'Zoth First Mate, Bloodsail cultist), pár dobrých tauntů (Bloodhoof Brave a Alley Armorsmith) spolu s kombem Ravaging Ghoul + Sleep with the Fishes. Tak či tak to jsou pro něj velké ztráty, protože war v této metě je jedním z nejméně hraných postav a bude toho v nové expanzi muset dostat sakra moc, aby se zvedl ode dna.

NEUTRÁLNÍ karty, které nám budou asi chybět nejvíc: všichni old godi - N'Zoth nejvíc, pak Yogg Saron a Y'Shaarj; C'Thun se nyní mnoho nehrával a tak bude chybět nejméně. Krom toho zmizí Medivh, Barnes, Arcane Giant, Curator. Rotace Patchese nám tolik nevadí vzhledem k tomu že na Standardu se Patches hrál kvůli chargi a tu ztratil při nerfu patche 10.2. Kontrolním deckům bude chybět Dirty Rat, Mistress of Mixtures a Kazakus
« Poslední změna: Březen 15, 2018, 03:28:57 pm od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #52 kdy: Březen 25, 2018, 11:50:08 am »
Last Weeks of Kobolds & Catacombs meta

Připravte se, že nadále uvidíte hodně locka - cube, control ba dokonce občas i zoo. Taky je to samej paladin - murloc i dude; priest - spiteful, big, combo; a v neposlední řadě secret mage. Spell hunter se hrával více, ale lidi se naučili obcházet jeho pasti a tak lehce ustupuje. Často ještě jde vidět i Kingsbane roguna, ale čím jdete výš (a vidíte to třeba i streamerů) tak je to lock, priest, paladin a mage. Klasický kámen - nůžky - papír. Některým deckům zbývají poslední týdny než odrotují do wildu, takže buďte připraveni i na zváštnosti. Pokud ale chcete rychlej postup nahoru ladderem, tak sáhněte po paladinovi, který oproti lockům nevyžaduje tolik mozkové kapacity. Jediný problém je, že matchup proti palovi si kazíte techem antimurloc kraba a víceméně nikdy nevíte, jestli ten mamlas proti vám je murloc nebo dude.

DRUID
- Jade Druid - hraje se Oaken Summons druid s Ironwood Golemama, pamatujte že máte poslední šanci zahrát si ho na standardu
HUNTER
- Spell Hunter - Face Hunter upadl a ti co maj Y'Shaarje tak si ho naposledy užívaj; deck je drahej ale kdo máte Y'Shaarje, Rhok'delar a Deathstalker Rexxara určitě zkuste, pokud namuligáníte Barnese tak máte většinou vyhráno ve 3./4. kole
MAGE
- Secret/Tempo Mage - nadále nejsilnější archetyp mága, control, quest a nebo big spell mage se můžou jít zahrabat
PALADIN
- Murloc Paladin - podobně jako dude velice těžký ho zastavit: zaplavíte board, oni vám ho smažou, tak ho zaplavíte znova a znova
- Dude Paladin - Silver Hand Recruiti jsou super tokeny a pala má obrovské možnosti jak je snadno nagenerovat a "vylevlovat"
- Control Paladin - control upadl v zapomnění když je tu dude s murlocem
PRIEST - tolik druhů priesta jsme už dlouho neměli
- Combo Priest - nadále šíleně dobrá záležitost
- Big Priest - starý známý co se hraje nadále v prakticky nepozměněné podobě
- Spiteful Dragon Priest - chce to dobré RNG, občas to ale nepřijde, občas šíleně vadí mágův counterspell
- Control Dragon Priest - i s tímhle jde dát legenda, nutnost požívat mozek
ROGUE - roguně velice chybí pirate package na early game tlak
- Mill Kingsbane Rogue - asi nejlepší ze všech těch druhů, tak či tak top ladder s tím asi neurvete
- Miracle Rogue - stará dobrá klasika s Auctioneerama
- Quest Rogue - double Coldlight Oracle a Sap a obstojíte i proti lockovi
- Tempo Rogue - i po nerfu se to hraje, deck který Blizzardi víceméně poctivě zařízli
SHAMAN
- Jade Shaman - si stojí asi nejlíp, je to návrat ke kořenů, žády jade token ale poctivej Jade, kterej užívá nové nástroje jako Grumble či Rummaging koboldy aby generoval Jade Golemy nezměrných rozměrů, opět máte poslední šanci si zablbnout než to odrotuje do wildu
WARLOCK
- Cubelock - nezměněná sranda, přijde mi častěji hrané kombo Spiritsinger Umbra + Carnivorous Cube
- Control Handlock - pokud hráč warlocka potkává hodně aggra hraje control, aby ty paladiny smazal
- Zoo Warlock - zoo má novou "greedy" verzi s Unlicensed Apothecary, Spellbreakerama a Fungalomancerem - je to sranda, určitě doporučuju ozkoušet, sám jsem si ji taky zahrál a je to oživení, navíc pořád super deck vhodný i pro začátečníky (2k dustu)
WARRIOR
- Control Fatigue Warrior - Dead Mans Hand a Coldlight Oracle na proliz nekonečného balíčku; velice těžká na zahrátí

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #53 kdy: Duben 11, 2018, 10:09:20 pm »
Oficiální čas releasu Witchwoodu - zítřek!

Europe: 12.4. 19:00 CEST
« Poslední změna: Duben 11, 2018, 11:30:02 pm od Divobij »

margar757

  • Sr. Member

  • Online
  • ****

  • 263
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #54 kdy: Duben 14, 2018, 02:19:25 pm »
za me zatim dobre
mel jsem nasetreno na nejakych 40baliku, padly 4 legendarky a hodne epicu (ale nic pouzitelneho) po dissnuti trashe a karet co odrotovaly jsem mel 7K dustu tak jsem si upravil sveho dude paladina na baku palata coz si myslim ze bude jeden z nejhranejsich agrro decku...je fakt dobry a pak jsem si postavil Lady in white priesta s drobnyma upravama a ten me fakt bavi...dal bych si chtel jeste udelat nejakeho maga...zrejme big spell ale bez fireland portalu a medivha je to dost slabe tak cekam co se objevi bo pro maga prisla OP karta voodoo doll tak doufam ze prijde nejake oziveni tempo/control maga

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #55 kdy: Duben 22, 2018, 10:04:57 am »
Meta 10 dní po startu Witchwoodu

Víceméně se stále ještě experimentuje a zkouší, ale co je efektivní vidíme už teď.

DRUID
- Hadronox Druid - vcelku stabilní záplava bordelu na stole, hraje se taunt druid s Hadronoxem, který je jediným beastem v balíčku a přivoláváte si ho pomocí Witching hour; blbej matchup je zejména mage, kterej ovečkou přimíchá dalšího beasta, což druidovi výrazně komplikuje hru Witching Hour; druid musí být schopen si hadronoxe sám zabít (kostka, Naturalize); asi nejčastější druid na ladderu
- Spiteful Summoner Druid - minion heavy deck, kde je jedinej spell - Ultimate Infestation; za mě je to více RNG jak Hadronox
- Quest Druid - tohle je pro mě novinka - gameplan je OTK spelly přes zlevněnýho Malygose za 0 many, kterýho si drobátko namnožíte přes Ixlida a Faceless Manipulatory - připadá mi to konzistentnější jak Spiteful Druid
HUNTER
- Odd Face Hunter - Face Hunter potunil heropower pomocí Baku a docela mu to jde, pozor na některé vyčůránky co to zkouší jako OTK, ale klasika mi přijde konzistentnější než nějaké kravení s megadamagem na jednu ránu
MAGE
- Control Mage - asi nejsilnější archetyp mága, bohužel bez iceblocků oslabil a mnoho her mu mohou dojít HP dřív než lízne Frostlich Jainu; nevýhodou tohohle decku je fakt, že vy nemáte žádnej burst, a celý to je opravdu o postupném budování boardu a dělání threatu, přičemž jakmile jste připraveni hodíte Alexstraszu a začnete hlodat těch posledních 15 HP soupeře dřív než se dohealuje
- Tempo Mage - tempo žije, bohužel přišlo o pár prasárniček a už není tak silné jak v roce mamuta, dokonce si bere s sebou i Leeroye nebo Tondu
PALADIN
- Odd Paladin - těžko říct který archetyp je častější, každopádně toto byl asi první deck co se zkoušel, dokonce tam býval i Cauldron jako překvápko, tenhle nekonečný spam 1/1 tokenů je fakt otrvaný a pro mnoho decků i velice otravný, protože díky buffům ty tokeny umí i docela vyrůst, výhodou je i možnost zahrát Prince Liama, díky kterému při obstojném RNG uděláte z 1 manových karet zajímavý endgame...
- Murloc Paladin - víceméně tentýž deck jak před patchem
- Even Paladin - sudej paladin má výhodu v legendárkách, které jsou u paly většinou sudé, navíc heropower za 1 se dá více spamovat, takže i když negenerujte 2 tokeny jako lichej pala tak si lichou heropower překrásně doplníte křivku v lichých kolech
PRIEST
- Control Priest - asi nejmocnější deck, který už sice nedává OTK shotgun, ale Shadowreaper Anduin toho dokáže za 1 kolo nastřílet přád dost, Mindblasty si množí pomocí Shadow Visions
- Spiteful Summoner Priest - tenhle deck přežil víceméně nezměněn
ROGUE
- Tempo Rogue - víceméně klasika s Kelesethem, nyní asi častěji přidávají Lich Kinga
- Quest Rogue - furt stejná sranda, obvykle množí 1/2 elementály; ještě jsem to nepotkal, ale dle statistik se to docela dost hraje
- Miracle Rogue - podobně jak minulý rok miracle generuje 4/4 nerubiany
- Odd Rogue - tohle je aggro, ještě jsem se s tím nesetkal, dle statistik se u rogue zkouší víceméně kdeco
SHAMAN
- OTK Shaman - Shudderwock Shaman - velký strašák z prvních pár dní kdy to prasil kdekdo, bohužel není tak konzistentní jak by si někteří loupáci přáli, navíc se to dá posrat, pokud ty kombokarty zahrajete ve špatném pořadí, rychlé decky ho poráží, pomalé mohou taky pokud dokážou rychle zatlačit na boardu; nic jako Shudderwock meta neexistuje!
WARLOCK
- Cubelock - víceméně nezměněný deck, přibyl Lord Godfrey
- Control Lock - "cubelock s Rinnem"
WARRIOR
- Odd Control Warrior - s questem nebo bez
- Control Warrior - Dead Mans Hand Control nebo Findanova verze podobající se více lichýmu controlu


_______________
edit: pro doplnění inspirace přidávám odkaz na decklisty z Jarní sklizně - všimněte si, že vzhledem k nestabilitě mety vidíme obrovskou variabilitu decků
« Poslední změna: Duben 22, 2018, 10:29:49 am od Divobij »

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #56 kdy: Duben 25, 2018, 08:31:57 pm »
Early metareporty Witchwoodu

Vicious Syndicate a Tempostorm už vydaly první metareporty. První stránka vydala report o pěti nejúspěšnějších balících, ta druhá to má komplet podle žebříčku. Vezmu to po classách a vcelku letecky.

DRUID - U druida se jeví jako nejsilnější Spiteful Summoner Druid, který opravdu drtí a nachází se v prvním tieru mezi top 5 balíky. Sám jiný deck nemám (protože nemám Hadronoxe). Dokonce prý někdo spočítal, že průměrně Spiteful Summoner tahá 28 statů, což je opravdu moc při ceně pouhých 6 man. Je to dáno tím, že vlastně odrotovaly všecky blbý 10 dropy. Hadronox Druid prý statově tomuto decku nesahá po ramena. Tento deck není konzistentní, protože se dá na druidův board naprasit a zabít další beasta. A pak milej druid summonuje useless token místo Hadronoxe (Cornered Sentry, Hex, Polymorph).
HUNTER - Odd Hunter se jako jedinej hunter deck drží tieru 2, což je fajn i vzhledem k příjemné ceně 4k dustu i pro začátečníky. Navíc Baku the Mooneater bude i v dalších decích a tak to není marnej craft. No a Leeroye už každej hráč aggro/face decků dávno má. Na tieru 4 se ještě nachází Spell Hunter, ale vzhledem k popularitě Bakuhuntera a odrotování Barnese s Y'Shaarjem ho prostě nepotkáte.
MAGE se nám propadl na vršek tieru 3, kde se drží zuby nehty Control Mage, což je asi jeden z nejdražších decků (16k dustu). Tempo Mage je ještě níž protože s rotací přišel fakt o mnoho.
PALADIN vévodí metě, protože v top tieru se nachází všecky tři archetypy. Even Paladin dle tempostormu vede, protože má přístup k legendám. Ale ani Murloc Paladin ani Odd Paladin nejsou žádný ořežpruti a víceméně mi přijde, že výběr svého top paladin decku si udělá každý podle svých preferencí. Každopádně na ladder climb to neposerete ani jedním deckem.
PRIEST - U priesta je v 2. tieru Control Priest a zbylé dva archetypy Combo Priest a Spiteful Summoner Priest se propadly na tier 3.
ROGUE sice nemá žádný top tier deck, ale na tieru 2 naleznete všecky čtyři rogunský decky. Na vršku tieru 2 se krčí Quest Rogue a Odd Rogue, zatímco Miracle Rogue a Tempo Rogue se nacházejí na konci. Podobně jako u paladinů do určité míry nevíte co proti vám stojí, ale víceméně bych nejspíš čekal Quest, protože je nejvýš.
SHAMAN je v prdeli. Zpočátku tolik nadhodnocovanej Shudderwock Combo Shaman se propadl až na úplné dno a je až v tieru 4. Dokonce ho předběhl i Mid-Range Shaman, který sice Shudderwocka taky hraje, ale na OTK se nespoléhá - ten je na tieru 3.
WARLOCK - U warlocka je neustále Cubelock jako tier 1 deck to beat. Přičemž Control Lock a Zoolock jsou až tier 3.
WARRIOR ač tier 3 tak víceméně sází na vylepšenou heropower a objevuje se ve dvou podobách Odd Fatigue Warrior nebo Odd Quest Warrior. Aggro Warrior se spolu s OTK šamanem a Spell Hunterem drží v tieru 4 a prakticky se přestávaj hrát.
« Poslední změna: Duben 25, 2018, 08:36:18 pm od Divobij »

margar757

  • Sr. Member

  • Online
  • ****

  • 263
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #57 kdy: Duben 28, 2018, 04:15:00 pm »
balik za quest na monster hunt  :D neveril jsem ze nekdy takovy otevru

https://webshare.cz/#/file/1V83Im66l1

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 675
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #58 kdy: Květen 15, 2018, 07:24:31 pm »
nadcházející nerfy

Naga Sea Witch – Will cost 8 mana. (Up from 5) - čili zabijou ve wildu giant decky
Spiteful Summoner – Will cost 7 mana. (Up from 6) - podle mě se bude hrát dál, ale bude na to větší možnost se připravit, čili už asi ne taková rakovinka
Dark Pact – Will restore 4 Health. (Down from 8) - tohle je fajn nerf, tím že to tak nehealne tak už to nebude tak silná karta
Possessed Lackey – Will cost 6 mana. (Up from 5) - tohle taky jde
Call to Arms – Will cost 5 mana. (Up from 4) - tohle zabíjí jak sudej tak lichej pala deck - sudej to hrát nebude moct a lichýmu to bude tahat tři 1-dropy za 5 many, čili to bude totálně na hovno - z toho vyplývá že pudou nahoru murloci
The Caverns Below – The quest reward, Crystal Core, will read: For the rest of the game, your minions are 4/4. (Down from 5/5) - už podruhé nerfujou quest rogunu, tohle podle mě mělo bejt hned na počátku

líbí se mi to - dojde vzestupu murloc paly, controlního locka, možná i jiných control decků
« Poslední změna: Květen 15, 2018, 07:45:10 pm od Divobij »

fid0rka

  • Full Member

  • Offline
  • ***

  • 111
Re:Metareport STANDARD
« Odpověď #59 kdy: Květen 16, 2018, 09:53:46 pm »
Dnes jsem hrál mimo jiné proti Warlockovi s Azarim a protihráč si zřejmě nevšiml, že má equipnutý "Skull of Manari" a v ruce jediného démona - Azariho :) Takže z vyložení s battlecryem byl nakonec summon :)  Docela smutné. Pro něj.
viz. začátek 12. kola
https://hsreplay.net/replay/8hcMHghxf24fvHVYiGbeej