MMORPG a jiné hry > Hearthstone

Metareport STANDARD

(1/30) > >>

Divobij:
První týden s Old Gods je za námi, a tak nějak si můžeme už udělat alespoň lehkou představu o tom, co je v kurzu a co ne.
Ač se Blizzard vydáním Old Gods snažil zpomalit hru, tak se zdá, že je to neúspěšný boj s větrnými mlýny. Přes velkou přesilu kontrolních C'Thun decků jsou na koni stále rychlé decky. Hlavně je to díky tomu, že dají tři hry za dobu, co trvá jedna hra kontrolům. Nejen díky tomu rychleji šplhají po ladderu. Mnoho pomalých C'Thun decků přehrají dřív než vůbec začnou vytahovat velký kalibr v podobě C'Thuna a jiných velkých minionů.
Stále bych ale řekl, že meta není mnoho ustálená a existuje veliké množství typů balíčků a jejich variací, hlavně s C'Thunem.
Berte na zřetel, že classy zde neseřazuju od nejlepší po nejhorší. Pořadí class je určeno zcela náhodně. Zatím mi přijde, že snad jen priest s hunterem drobet zaostávaj, ale možná je to dáno kvalitou mety, v které se pohybuju na mým ranku. Ostatní zkušenosti jsou z Alza eventu z minulého víkendu Road to legend, kde mě nejvíc bavil "Žalud na tiltu": "Hrajte ladder první den říkali, bude to easy říkali..."  ;D

Shaman
Aggro shaman zůstává doposud neporaženým archetypem šamana. Hlavně kvůli tomu, že přechodem do standardu vlastně nic neztratil. Kromě Cracklu, který mu ve skutečnosti tolik nechybí. Díky tomu, že BGH je díky nerfu pryč, tak vlastně Flamewreathed Faceless zahraný ve 4. kole nemá konkurenta a velice špatně se odstraňuje. Prakticky vám stačí dvakrát Flamewreathed Faceless a dvakrát Eternal Sentinel pro další unlock manacrystalů. Zbytek doplníte starým aggro šamanem z minula a GG WP ;) Posílila také midrange verze, která se převážně zaměřuje na totem flood a následný BL. Typicky tam díky tomu vidíte Thing from Below a někdy chybí Fire elementalové. Opět prakticky stačí 4 karty (Flamewreathed Faceless a Thing from Below) a deck máte hotový. Některé mid verze ještě hrají s Evolvem a Master of Evolution. Podle mě je to deck moc spoléhající na RNG, ale špatný není.

Warlock
Můj oblíbený Zoolock neustále dominuje ladderu. Je jedním z velice silných decků, které mají mnoho variací upravených podle stylu hráče a podle mety, s kterou se setkává. Variací je tady mnoho: s Doomguardy, s Brannem, s Leeroyem, se Sea Gianty... Old Gods zoologické dodali novou šťávu v podobě Possed Villagera, který je supersticky a obvykle se kombí na clear s Power Overwhelming, Darkshire Councilmena, kterého pokud rychle neodstraníte tak spolu s Forbidden Rituálem máte pořádně zavařeno.
Další varianty locka neupadají, ale na mém ranku jsem je ještě moc nepostřehl. Často zahlédnete Renolocka, přestože mu nerfli Molten Gianty a odrotoval Mal'ganis, tak je stále dost silný. Pokud hraje bez C'Thuna, tak se remolock obvykle dá přehrát. C'Thun handlocka jsem doposud nepotkal, ale určitě věřím, že existuje i tato varianta. Nejsilnější z toho je kombinace obojího v podobě C'Thun Renolocka. C'Thun karty lockovi dodávají dostatečnou sílu na board. Mít Sylvanas, tak ten deck určitě postavím. Je to velice silný deck, který dle hearth headu užívalo mnoho profihráčů při ladder climbu.

Rogue
Miracle rogue sice přišel o olejíček a velký burst v podobě Blade Flurry, ale díky nové legendárce Xaril, Poison Mind je neustále silný. Celému miraclu vévodí kromě téhle legendy ještě Edwin Van Cleef, který dokáže neustále nadělat velkou paseku, protože ubylo silenců. A když mluvíme o miraclu tak nesmíme opomenout Cold Blood.
Teoreticky by měli být hratelní i Malyrogue s N'Zothrogunou, ale doposud jsem se s nimi nesetkal.

Paladin
N'zoth paladin je nejlepší pomalý archetyp, který dokáže udržet krok s rychlými decky předchozích class. Bohužel je to velice nákladný deck (klidně přes 10k dustu). Ono vlastně stačí, když vám ten N'Zoth zvedne Tyriona. Najednou máte nejsilnější deathrattle kartu venku a je to value jak prase. On teda obvykle oživuje ještě Sylvanas nebo Cairna, což je prostě megasíla. Hlavně nehrajte moc deathrattlů, abyste měli místo na ty silné ;). To vše je podpořeno nekonečnými healy Ragnarose Lightlorda a váš protivník má o zábavu postaráno. Tento deck mi dělá velké problémy, když proti němu hraju.
Na nižších rancích je vidět ještě aggropaladin se shockadinem a murlockpaladinem, ale tyhle levnější decky obvykle nemají šanci.

Warrior
U wara se neustále v top příčkách drží oba pomalé archetypy patron warrior s control warriorem. Sem tam dole zahlídnete pokusi o pirate aggro, ale ty jsou spíše neúspěšné. Zvláště control war se všemožně snaží zapojit do hry C'Thuna, už jen kvůli tomu, že potřebuje do fatigue her armor z Ancient Shieldbearerů. Já sám jsem zkoušel C'Thun Renowara a určitě to není špatné, ale proti klasickému Fatigue control warovi zde není tolik silných removalů a určitě to je slabší verze.

Druid
Druid se objevuje jako C'Thun druid, Ramp, Fandral beast a sem tam je také vidět Astral Communion Druid. C'Thun druid je z nich asi nejlepší. Mnoho hráčů tam Fandrala hraje také, ale nespoléhá tolik na explozivní hru jako Sjowův Beast Druid, který je podle mě velice zábavným rychlým a bezpochyby silným deckem. Zvláště když vám vyjde nějaká vtipná prasárnička jako Innervate + Coin + Fandral Staghelm. V tu chvíli vás to baví už jen kvůli tomu, že než ho soupeř stihne odstranit, tak vy si prasíte jeden dual efect za druhým. Do 4. kola ho mnoho lidí velmi těžce odstraňuje, protože 5 damage spell hned nemá a karty jako Shadow word: Pain snebo Sap taky nikdo cíleně nemuligání. Klasickou rampu jsem doposud nepotkal a Astral Communion je zábavička spíš for fun, protože rychlé decky ji mohou stihnout přejet množstvím malých minionů.

Mage
Freeze mage je topka, už jen protože mu nic ze základu při nerfování nesáhli. Teoreticky nepotřebuje nic navíc. Většinu karet už má i bez Old Gods. Mnoho profi hráčů se diví, že Alexstrasza prošla beze změn při tom velkém nerfování classic karet. C'Thun mage a Tempo mage s Yogg-Saronem jsou v závěsu. Yogga se ale mnoho hráčů bojí, protože je to čistej RNG hazard, jehož nepěkné výsledky ukazovaly Troldenova videa hned první den, kdy vyšly Old Gods. Reno magové jsou největšími experimentátory. Někteří hráči sem zkouší zakomponovat kde co, včetně nové mage legendárky Anomaluse. Na mě moc drahá sranda, tyhle decky stojí třeba i 15k dustů.

Priest
U priesta asi vede dragon control verze, následovaná C'Thun a deathrattle N'Zoth priestem. Tím že priest přišel o Lightbombu, tak má docela problémy s clearováním boardu. Draci jsou stále silní, ale profi hráči se bojí, že jak odrotují bude priest slabej a závislej jen na nových kartách.

Hunter
Hunterovi vévodí midrange deathrattle N'Zoth verze. Vlastně díky N'Zothovi a Princess Huhuran je hunter spolu s paladinem vlastně nejsilnější deathrattle deck. Oproti palachovi hunter deathrattle minionů bere mnohem víc, protože s Huhurankou je může spouštět a proto také hraje rychleji jak palach. Face hunter nejčastěji utilizuje beast synergii, ale přišel o dost silných karet a tak to nějak není ono. Netvrdím, že je slabej, ale top tieru už prostě nedosahuje.

Divobij:
metě vévodí šaman - oba typy aggro i mid
miracle rogue je hned v závěsu - pokud ho dostanete pod tlak tak obvykle nehraje optimálně a díky stresu udělá často chybu, protože možností on má obvykle mnoho
control pala obvykle s nzothem je prakticky jedinej pala co potkávám, ten aggrodeck s shieldama jsem potkával jen v době kdy ho asi někdo použil ze streamerů, ale hráči zjistili že tam není takovej winrate jako u kontrolů
tempowarrior je top war, někdy nehrajou ani brawly, někdy zas jo - alesh to komentoval jednoduše 90% mety jsou kopírující hráči, čili jak ten brawl nehrajou na twitchi streameři tak ho nehrajou ani kopírovači ;) , war se ale slušně drží i s jinýma typama deckův - patron i ctrl

celkově upadají cthun decky

můj oblíbený druid je v prdeli, nejlíp se drží rampa, ale i tak padl až dolů na dno, pokud v early game nepřekvapí nějakou silnou vytuněnou potvorou přes inervačku tak dost často neudrží board a shoří jak paírovej čert
zoolock se propadl, protože šamani mají bouřku, ostatní typy locků moc nevidím
priest je hrozně otravnej, hlavně na spodních příčkách, vcelku slušně counteruje šamany takže je to zlo to potkat; dneska ráno (28.5.) jsem hrál aggro huntera a po 4 priestech po sobě jsem to vzdal (jeden hrál blbě a tak po zásluze prohrál ty ostatní jsem neutlačil)
když už jsme u těch hunterů - nejlíp se asi drží midhunter, ale problém je že dost často je to taky už dražší záležitost (call of the wild, někdy i s legendárkama)
mág se hraje obvykle jako freeze, vzácně jdou potkat i tempaři

Divobij:
dneska jsem nejprve questil s ctun druidem což způsobilo propad úplně dolů protože bez sylvy nebo raga je můj deck slabší, celkově jsem deck dost obměnoval a protože Mulch nevedu a karty ničením přes Naturalize dávat nechci deck doplnil BGH, ten deck je obecně slabej a neumí hrát zezadu, jakmile ztratíte board už se pravděpodobně nevrátíte... furt se snažím druida nějak zachránit protože je to moje oblíbená postava, ale asi je to boj s větrnými mlýny

pak jsem vzal Kripparianova Fatigue Warriora a během chvíle skočil zpátky na rank 16, což je na začátku sezony hodně pěkné, deck obstojí proti control prasárničkám co hrajou na low ranku - ctun priesti, obecně control warrioři s ctunem i bez (máte lepší matchup protože je můžete pálit a nebo nutit lízat s vámi), jeden ctunrenolock, jednomu warovi jsem spálil nzotha, u mágů byl největším překvápkem tempo nzoth yog mage, kterej nějak po spálení raga a odstranění toníka nechtěl přestal zlobit se summoning portálem a nakonec se zabil prolizem ve fatigue game přes yoga; yogsaron je obecně proti tomu decku nepoužitelnej jako finisher protože hráči ho hrajou nenažraně až na konci, kdy maj zahranejch až moc spellů, a v době fatigue hry prostě jakejkoliv proliz smrdí prohrou a vy si prostě libujete ve stavu když vedete na karty co se týče velikosti prolizu - rekord byl kdy se mi lock prolízal na dno balíku a mě zbejvalo ještě 13 karet - lock zahrál leeroye buffnul ho dvěma POW a pak si ho zkopčil - výsledkem bylo že mi zbyly 3 životy a já pak zahrál Ancient shieldbearera a lock to vzdal :D co se týče top tier tempowara tak toho jsem nepotkal, je asi moc drahej; (nzoth) pala upadá a protože už není toptier tak jsem dneska nepotkal ani jednoho

co se týče zastoupení rychlých decků neustále je největším zlem mid shaman, hned za ním pak zoo, která hraje v současnosti menší kontrolu boardu a snaží se vás sejmout velice rychle, netvrdím že se jedná o čisté aggro, ale vidím snahu kontrolovat jen do midgame a pak spíše snahu o rychlý finiš; hunter jede na midvlně, která je na nízkým ranku dost efektivní a rychlá, s warem se to blbě staví, šetřete Brawl na dobu kdy použije Call of the Wild

Divobij:
novinka OTK Warrior: viděl jsem to častějc na ladderu a teď to vidím na twitchi u Savjze je to war plnej prolizu co hraje megapetardu chargnutým a enragnutým Raging Worgenem, pokud si držíte taunty nebo dostatek armoru, nebo jste dost rychlý, protože nehraje brawl, tak to nestihne nalízat
bacha jako bonus je tam Yogg
divil jsem se

Divobij:
1. patro Karazhanu otevřeno a lidi zkouší nové decky:

token divine shield pala s morousem - obzvláště otravné je kombo kdy je morousovi dodán divine shield protože má 1HP
lock odhazující silverware golema, podle mě tudy cesta nevede, pokud je odhozen ve vyšších kolech tak už to není taková value
yogg and load hunter přijal cloaked huntresku a je o fous silnější a hraje trapky jak na běžícím páse čekejte zejména klasickou čtyřku freezing, snake, bear a fire
bolster wara s unleash the peons (protect the king) jsem neviděl ale mluvilo o tom více streamerů takže předpokládám, že to někdo určitě zkusí

potkal jsem taky po sto letech OTK malyrogunu

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

Navštívit plnou verzi