* Recent Posts

Autor Téma: Jak začít hrát  (Přečteno 412004 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

DDDave

  • Administrator
  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 2049

MadSnake

  • Sr. Member

  • Offline
  • ****

  • 391
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #1 kdy: Leden 25, 2014, 11:17:51 pm »
Pěkné shrnutí, ale pořád se cítím, že dostávám na čumák :)
Jinak jsem se rozhodl, že pojedu primárně Priesta a Warriora, tak jsem zvědavej, jestli mi to na něco bude :)

DDDave

  • Administrator
  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 2049
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #2 kdy: Leden 26, 2014, 10:34:26 am »
Pěkné shrnutí, ale pořád se cítím, že dostávám na čumák :)
Jinak jsem se rozhodl, že pojedu primárně Priesta a Warriora, tak jsem zvědavej, jestli mi to na něco bude :)

Tady máš  nápovědu na Wara :)


http://forum.wowfan.cz/showthread.php?7841-Warrior-Deck-Preview-Charge-Warrior

http://hsfan.tiscali.cz/user-texty/deck-preview-charge-warrior/1/

CerVus

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 1147
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #3 kdy: Leden 26, 2014, 11:24:49 am »
To jako budete sedět u kompu a hrát tam karty? Das is nich normal.  ;D

IJN: Yugumo, Shiratsuyu, Zao, Aoba, Mogami, Atago, Iwaki Alpha, Amagi, Fuso  KRIEGSMARINE: Roon, Gneisenau, Scharnhorst, Graff Spee   US NAVY: New Orleans, Iowa, North Carolina, Farragut   ROYAL NAVY: Fiji  SOVIET NAVY: Budyonny

HARK0NEN

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 1154
  • Osobní text
    ten, co za to moze...
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #4 kdy: Leden 26, 2014, 01:29:10 pm »
jsou to blazni ti rimane
„Conane, co je nejlepší v životě?“
„Rozdrtit nepřátele, vidět je utíkat před sebou a slyšet nářek jejich žen.“

rEvoluce

  • Host
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #5 kdy: Leden 28, 2014, 10:25:10 am »
Díky, to mi trochu otevřelo oči:-) Ale nedozvěděl jsem se jednu základní věc...nyní mám asi 400 zaltek za začáteční questy, mám je radši utratit za balíčky po 100 zlatých, nebo zkusit štěstí v arenách? Arénu jsem hrál zatím jednou zadarmo, a vybíral jsem si z karet, který normálně nemám:-) to tak bude pokaždé v aréně, tzn., na arénu nepotřebuju mít koupené balíčky pro zvýšení šancí vyhrát?

Sigimundus

  • Sr. Member

  • Offline
  • ****

  • 272
  • Osobní text
    Po
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #6 kdy: Leden 28, 2014, 10:52:05 am »
Díky, to mi trochu otevřelo oči:-) Ale nedozvěděl jsem se jednu základní věc...nyní mám asi 400 zaltek za začáteční questy, mám je radši utratit za balíčky po 100 zlatých, nebo zkusit štěstí v arenách? Arénu jsem hrál zatím jednou zadarmo, a vybíral jsem si z karet, který normálně nemám:-) to tak bude pokaždé v aréně, tzn., na arénu nepotřebuju mít koupené balíčky pro zvýšení šancí vyhrát?

Jestli jsem to pochopil spravne tak v arene skladas balicek z random karet takze je to nezavysle na tom co mas normalne v balicku
 

rEvoluce

  • Host
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #7 kdy: Leden 28, 2014, 11:15:55 am »
ok díky, takže je lepší ty zlatky utratit v aréně, při nejhorším přijdu o těch 50 zlatek rozdílu, ale balíček dostanu tak jako tak...

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #8 kdy: červenec 13, 2014, 03:00:44 pm »
Ty DDDejvovy guidy nejsou špatný ale podle mého je lépe začít trošku jinak.

1.) Tutorial
Na úplném začátku si moc vybírat nemůžete. Máte Jainu (mage) a s ní porazíte pár NPC. Nic složitého. Během tutoriálu vám vysvětlí základní principy hry takže byste měli úplné základy pochopit.

2.) Unlock ostatních hrdinů a jejich vyexpení na 10. úroveň
Vemte Jainu a vlezte do practice a vyzvěte postupně všecky postavy. Jakmile je porazíte tak se vám daný hrdina odemkne. Během toho byste měli mít Jainu už na levelu 10 nebo by se k němu měla blížit. Dotáhněte ji a pusťe se do ostatních hrdinů. Jakmile je vylevelujete dostanete 100g (nebo přímo balíček už se nepamatuju)

3.) Trump's Basic Decks of All Classes for Beginners
http://2p.com/3787705_1/Trumps-Basic-Decks-of-All-Classes-for-Beginners-by-Vincent.htm
Asi takhle proč si to dělat složité a skládat něco sami, když už to za vás funkční složil někdo jinej. Na všechno potřebujete pouze základní karty (ty co jste dostali během levelování hrdinů na lvl 10).

4.) Co dál?
Pokud jste ještě nevyzkoušeli tak ještě zmlaťte všecky expertní NPC hodí vám to 100 goldů. Jako bonus se podíváte na některé nové karty.
Za vydělané goldy si kupte balíčky (100 za první lvl 10, 100 za všecky classy na lvlu 10, 100 za poražení všech expertních NPC, dalších 100 bude za porážku člověka v Play modu, další 100 bude za 3 výhry v Play).
Oproti DDDavovu návodu, kde vás nutí šetřit goldy na arénu, tak já vám to nedoporučím. Sice vám to hra nabídne a dá vám jeden vstup do arény zadarmo jakmile odemknete všecky postavy, ale i tak to nedělejte. Nakouknout sice můžete, ale budete na to spíš čumět a i ten první vstup projedete se štěstím na max 3 výhry. Na arénu máte čas až se seznámíte plně s hrou a s jejími mechanikami. Ano aréna je nejlepší způsob jak vydělávat ale potřebujete na ni 2 základní věci - ČAS a ZNALOSTI. Arény jsou časově náročné (naštěstí se nemusí hrát na jeden zátah). Čas sice možná máte, ale znalostmi prostě na začátku neoplýváte a přijde mi zbytečné učení stylem "hoď ho na hloubku do vody ať se učí plavat".

5.) Questy a vydělávání
Každý den když se nalognete obdržíte jeden quest. Reset je někdy v noci - ve 2 hodiny tuším. Každý den můžete jeden quest zrušit a dostat místo toho jiný. Existují questy různě "náročné" (2 nebo 5 vítězství s jednou nebo druhou postavou; 3 nebo 7 vítězství s čímkoliv, zahrát 40 malejch minionů, 40 spellů, 20 velkejch minionů, dát 100 damage hrdinům, zabít 40 minionů). Základním pravidlem jak na questech vydělávat je nehrát ty za 40 pokusit se je pomocí křížku zrušit a nahradit těma "dražšíma". Pokud vyměníte jeden čtyřicítkový úkol za jiný, nehrejte ho a nechte si ho na další den, kdy ho budete moci znova zkusit zlepšit alespoň na šedesátkový. Jde o to abyste mohli abandnout nějaký úkol kdyby náhodou další den přišel quest za 60. Questy za 40 plňte jen v případě když není zbytí a máte plný quest log (3 úkoly za 40). V tom případě splňte jen jeden z nich. Prve se ruší questy co nejsou na výhry, protože výhru dáte s čímkoliv. Pokud je to možný hrejte questy až budete mít všecky 3. Je velice pravděpodobné, že se vám nějak provážou a vy nebudete muset hrát tolik her najednou, ale to už je na vás.
Poslední možností příjmu je 100g za den, odměna 10g za 3 výhry jde totiž za den dostat maximálně desetkrát.

6.) Crafting a dissenchanting
Nic nedissujte pokud to nemáte 3 a víckrát. Dokud se plně neseznámíte se hrou nic nedissujte. Každou kartu si nechte 2x, dissenchantujte pouze přebytečné vícenásobné (což je na začátku velice nepravděpodobné). Každopádně jakmile něco poprvé disnete dostanete 95 dustů. Cíleně to kvůli těm dustům nedělejte, časem to budete mít. Žádný spěch.
Obdobně nic necraftěte dokud nebudete vědět co děláte a hlavně proč to děláte.
První věc co uslyšíte je že se nevyplatí craftit bílé (common) a modré (rare) karty. Ano je to nevýhodné zvlášť když v balíčku dostanete vždy 5 karet a v nejhorším případě to bude modrá a 4 bílý. Ale na druhou stranu, hraju Hearthstone cca půl roku a doteď nemám u šamana feral spirit ("vlky") a až na to dojde řada (prve docraftím Defender of Argus a 2xDoomguard pro zoolocka), tak jsou vlci na řadě.
Rozhodně nešetřete dusty na legendárku. Legendární karty vypadaj pro mnoho začátečníků jako všespásné, ale obvykle mají specifické využití a jen pomyslete co karet byste za těch 1600 dustů vyrobili. Brácha šetřil na Ragnarose tak dlouho, že těsně před jeho craftem mu padl, takže mohl tou dobou mít tunu jinejch lepších věcí, kdyby nečekal. Navíc kdyby toho Raga nedostal a vycraftil by ho a dal do balíku a pak ho zahrál Rag by dostal žábu/ovci/SW:D/BGH a byl by namydlenej.
Co tedy craftit? Pokud nevíte co chcete tak buď šetřete nebo vyráběte neutrální miniony, protože z nich bude mít prospěch každej balík. Doporučuje se craftit například tyto karty: Acolyte of Pain, Flame Juggler, Argent Squire, Abusive Sergant, Earthen Ring Farseer, Slam, Spellbreaker, Loot Hoarder, Azure Drake, Wild Pyromancer, Stampeding Kodo, Knife Juggler, Feral Spirit, Frothing Berserker, Defender of Argus, Doomsayer, Doomhammer, Preparation, Sea Giant apod.
Každopádně určitě necraftěte jen tak do prázdna bez cíle. Vyberte si nějakou classu (jakoukoliv) a najděte si na internetu budget deck - to je balíček, který nestojí moc dustů při docraftovávání. Tento budget deck sestavte a pak ho buď vylepšujte nebo se pusťte do dalšího budget decku ale pro jinou postavu. Pokud si zvolíte např. jako já aggrowara a pak zoolocka, tak zjistíte, že mnoho karet v druhém aggrodecku už budete mít a jeho sestavení bude tudíž jednodušší. První co budete hrát, budou pravděpodobně rushe a aggro decky, protože kvalitní aggro se dá složit za pár šupů (viz DDDavův warior - sice už to není 100% win v současnosti ale pořád je to velice kvalitní balíček).
http://2p.com/4015311_1/Hearthstone-For-Beginners-Budget-Decks-of-All-Classes-by-Vincent.htm
Každopádně vždy prve vyrábějte neutrální karty a teprve pak ty class specific.

7.) Kam dál?
Nyní byste už měli mít základy. Sestavte si decky a pomalu začněte nakukovat nejen do Play ale i do Rankedu, který byste povinně každý měsíc měli dát na minimálně 20, protože za to dostanete novej cardback. Všichni tvrdí že prý se s těma Trumpovejma balíčkama dá dostat na 10 ale to jsou velkohubé kecy (podobně jako rybáři ti taky chytili táááákovouuuuudle rybu). Asi to jde ale vyžaduje to kurevskou trpělivost a kopec času a věřte mi že se vám toho ze začátku nebude dostávat. Někteří lidé si v rankedech dělají rychle a jednoduše zlatou postavu (500 výher v ranked), takže se připravte na experty s nabušenými decky co se vyconcedovali na rank 20 a hrajou tam stylem 2 výhry a concede, aby měli co nejjednodušší soupeře. Na druhé straně tu jsou tzv. concede boti. To si někdo ráno zapne HS s botem a jde do práce, až se vrátí má 100g, vypne bota koupí balík a jde hrát. Oni když se setkaj 2 takovíto boti tak jeden z nich to concedne dřív a ten druhý lehce shrábne výhru. No a vzhledem k tomu, že conceduje tak ho najdete na nejhorším ranku. K UŽÍVÁNÍ TĚCHTO BOTŮ NIKOHO NENABÁDÁM, BLIZZARD TO BANUJE, TAKŽE TO ROZHODNĚ NEPOUŽÍVEJTE! Každopádně vzato kolem a kolem ranked je v mnoha případech lepší na dělání questů než played, kde je to v současnosti samej zoolock a miracle rogun. Stejně tak je pravidlem že silnější a lepší hráče potkáte večer.
No a nakonec až se na to budete cítit a budete vědět, že máte dost času, tak se pusťe do arén. Pokud si zvládnete udržet minimálně 7 výher každou hru máte nekonečnej zdroj příjmů. Ale věřte mi, že to žere opravdu ale opravdu kotel času.
http://www.icy-veins.com/hearthstone/arena-starter-guide
http://arenavalue.com/ - dobrá věc pro začátečníky protože vám poradí s value karet, navíc to i přepočítává value karet podle toho co už máte, čili pokud vám bude chybět dejme tomu 4 krystalová karta a nabídne ji to tak vám ji upřednostní a dá jí větší value vzhledem k tomu, že potřebujete tu správnou manacurve.

Kvíz nejen pro začátečníky aneb jak moc vám ten Hearthstone leze na mozek (teda vlastně do hlavy ;) )
« Poslední změna: červenec 15, 2016, 03:21:29 pm od Divobij »
Strip the flesh! Salt the wounds!

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #9 kdy: červenec 12, 2015, 09:45:24 pm »
uplynula sakra hodně velká doba a já za sebe říkám, že bez toho abyste kupovali decky tak se vaše strategie vydělávání musí změnit

úvod je stále stejný:
0.) Založte účet - pokud založíte přes můj recruit a friend link máte classic booster do startu navíc
1.) Tutorial
2.) Unlock ostatních hrdinů a jejich vyexpení na 10. úroveň - v podstatě jsou dvě možnosti: buď proti npc nebo v rankedu, pokud zde porazíte nějakého doposud neodemčeného hrdinu, tak se vám odemkne - Unlock every Hero - 100g
3.) Trump's Basic Decks of All Classes for Beginners - https://sites.google.com/site/trumpdecks/basicdecks
4.) Free arena
- ať už se dostanete kamkoliv máte za to free pack, jen je škoda že to bude GvG, protože vy ze začátku potřebujete spíš základní balíky, ale furt to jsou karty zdarma
5.) Questy, free pack (boostery), vydělávání a hlavně ŠETŘENÍ - určitě si přečtěte příslušnou sekci předchozí postu
- win 5 Games in practice mode, get any class to level 10, complete a game in play mode or arena - classic pack
- Play 3 games in Play mode or Arena, Defeat every Expert AI Hero, Collect every card in the Basic Set (tzn. vyexpěte věecky hrdiny na 10) - 100g
- Win 100 games in any mode - 300g - při expení postav proti AI pravděpodobně uděláte i tento quest
- chcete našetřit a otevřít Naxxramas minimálně do druhého křídla po Loatheba - což je jedna z must have legendárek, následně otevřít první křídlo Blackrock Mountain - kvůli Grim Patronovi a Emperoru Thaurisanu - další OP legendárka která se hodí do většiny pomalejších decků, navíc je zde ještě jedna velice užitečná karta na huntera - Quick shot, eventuálně se dává ještě i druhé křídlo (cílem je Imp Gang Boss a Majordomo Executus, první je silná karta pro zoolocka, druhé je velká pomoc dál do naxu na vcelku easy kill Kel Thuzada)
- pak šetřit dál a dokompletovat nejprve nax a pak i celé BRM, první kvůli množství užitečných neutrálních karet, druhé kvůli kartám pro jednotlivé classy
- nezapomínejte, že karty zdarma máte z watch and learn questu a také za první výhru v Tavern Brawlu - v tomto modu doporučuju přečíst si o co jde, někdy si stavíte decky někdy deck dostanete, každopádně free classic pack jednou týdně kdo by to nebral
- 20.7.2015 bude další rozšíření, zatím toho mnoho neuniklo takže moc nevíme ale můj skromný tip je že se bude jednat o nový typ boostrů, takže až budete mít našetřeno a koupeno všecky solo expansiony tak doporučuju jít nejprve do aren eventuálně do classic boostrů dokud nebudete mít alespoň plus minus většinu common a rare karet z classicu - vždycky berte, že dostaváte 4 common a 1 rare a tudíž kupování balíků kvůli troše dustu je k ničemu, tehdy je lepší jít do expansion packů a raději dissovat přebytky

6.) Crafting a dissenchanting - doporučuju craftit jen to co nutně potřebujete - viz levné decky a můj předchozí post
- pokud vám to není líto dissujte všecky zlaté karty pokud budete vlastnit jejich obyčejnou verzi - ten dust se prostě hodí, navíc začít nyní už vyžaduje mnohem víc farmení jak předtím i když my v našich začátcích neměli watch and learn quest a nebo Tavern brawl, kde jsou free classic boostery
- pokud něco nehrajete cíleně tak první legendárka co craftíte by měl být Dr. Boom (pokud hrajete Wild), který pokud ho nenerfnou bude OP a naprosto nenahraditelnej, já sám ho nemám a ještě dlouho mít nebudu, raději si prve docraftím pár klíčových rare či epických karet, na které jsem doposud neměl štěstí; navíc věřím v nerf této karty (něco s RNG bomb botů i do vlastních řad by stačilo...)

7.) Levné balíky - podtržené decky by měly bejt vaše cíle - jsou levné a efektivní
- face hunter - nejlevnější deck který má velký potenciál vám vyhrát mnoho her, navíc levný a nevyžaduje žádnou legendárku i když se v něm často schovává Dr. Boom
midrange hunter - Savanah Highmane a Dr. Boom, Loatheb... Harrison Jones (v současnosti je to obrana na patron wara)
- patron warrior - po získání celého naxu a prvního křídla BRM je to jeden z velice efektivních a relativně levných decků (necelých 1000 dustů vynecháte-li Gromíka), kvůli miror matchům se odhazuje obvykle Dread Corsair a nahrazuje ho Harison Jones, ale to jsou už trošku drahé... ale bez Grommashe Hellscreama a Harrisona Jonese je to bez craftění legendárek a epiců čili megalevné
- zoolock - klasická zoo je levná, v současnosti jsou populární spíš midrange varianty kde se vyskytují některé legendárky - Dr. Boom, Mal'Ganis, někde dokonce i Sea Gianti, ovšem klasická zoo nevyžaduje žádnou legendárku a ani epické karty, opět craftíte za něco kolem 1000 dustu
- aggro warrior - v současnosti je to překvápko, pár jich potkáte ale na vysoké příčky s tím nikam nedolezete, ovšem cena minimální...
- oil rogue, eventuálně mill rogue - to první je competetive a na legendu s tím určitě dolezete, to druhé je zábava, která vas tam asi nedostane ale mnoho her vám určitě dokáže vyhrát, jediný problém je Bloodmage Thalnos - pro rogunu velice nutná legendárka, nenahraditelná ničím dalším (nic dalšího vám nedá prolíz a spelldamage, nebo alespoň ne za tu manu)
- paladin - další vcelku efektivní decky najdete u palacha - aggro či midrange je jako vždy nejlevnější, ovšem pro většinu paladinů je must have Tyrion ale dá se to hrát i bez něj ale deck ztrácí tak efektivitu i aggro!, dalším problémem jsou pro začátečníka drahé epické karty
- mage - jediný levný v současnosti efektivní deck je mechamage ale v mnoha variantách se opět točí legendárky, dále tu je tempo, freeze a echo mage - počítejte s legendárkama v různém množství obvykle minimálně ta mágovská plus Toshley a Dr. Boom
- handlock - drahá věc, You Face Jaraxus, Mal!Ganis, Dr. Boom, gianti - moc a moc dustu
- malylock - varianta s Malygosem, pro ty co kdysi hrávali miracle rogunu velice levnej deck protože se to na první pohled jeví jako zoo s více spellama a Malygosem navrch (velice levné, krom legendárky prakticky není moc co craftit a tu už mají z miraclu)
- druid - rampit se dá i za velice malou cenu, moje oblíbená classa už jen kvůli tomu že první legendárkou u mě byl Cenarius, bez epickejch karet neefektivní, prvně kupujte stromky na kombo a pak lízací stromek
- control war - velice efektivní, kurevsky drahé (klidně i cca 10k dustů)
- priest - na top příčky asi ne ale jsou to nekonečné hry, zábavné controlovat nepřítele jeho vlastními kartami, navíc teoreticky nemusíte craftit ani legendárky, i když do priesta se toho dá utopit relativně mnoho Sylvanas, Velen, Rag, Voljin atd., každopádně počítejte s craftěním epických karet, existují různé verze lightbomb, shadow bomber, shadow priest, obvyklá komba se shadow a healing circlem, shadow madnessem - všeobecně pravidlem je že cokoliv hrajete proti priestovi počítejte že může hrát proti vám, čili jednoduše nikdy nevynášejte nic co nedokážete porazit pokud by vám to priest ukradl... navíc podobně jako s control warem očekávejte nekonečné hry
- šaman - jediná levnější verze šamana je mech šaman, jde to i bez legend ale vysoko s tím nedolezete, po BRM se obvykle hrává i s epickejma elementálama protože díky spellu z BRM si můžete rušit overloady což je prostě veliká síla
- dragon verze, mech verze čehokoliv - semtam se s tím potkáte na nižších rancích ale krom výše zmiňovaných s tím moc nezahráte
« Poslední změna: červenec 15, 2016, 03:28:03 pm od Divobij »
Strip the flesh! Salt the wounds!

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #10 kdy: říjen 24, 2015, 10:11:19 pm »
Uplynulo už pár měsíců a TGT si už "sedlo". Umrtvili nám patron wara nerfem warsong commandera, takže se pojďme podívat, co se jak děje na HáeS scéně.

Nedávno jsem četl článek na bonuswebu o HS. Byl tam vidět velice zajímavý názor autora, poněvadž HS se nám pomalu uzavírá proti přívalu nových hráčů, kteří budou totálně F2P. Hra začíná být pro ně velice složitá na čas, protože nagrindovat dostatek užitečných karet začíná být opravdu masakr a pokud nemáte štěstí na legendárky, tak vám to opravdu sežere mrtě moc času. Vše je to o štěstí na balíčky a nebo o vašem skillu. Pokud nemáte ani jedno vězte, že to sežere mrtě moc času. Protože v současnosti už nevěřím a opravdu pochybuji, že se doklepete s např. Trumpovým basic mágem na legendu, což bylo před dvěma lety videjko, které mnoho lidí přesvědčilo, že to jde pokud víte jak... V současnosti je už docela problém odlepit se ode dna, tedy vlastně odpíchnout se v ladderu od ranku 20. Protože už dole je veliké množství hráčů, co vás převálcujou jen tím, že oni mají balíčky za 5-10k dustů. Tito hráči třeba ani neumí hrát, ale jejich karetní síla vás prostě rozbije. Styl "stokrát nic umořilo osla". Deck těchto hráčů je velice drahý a kvalitní. Obvykle něco jako okopírovaný control war s milionem legend. Končí to tak, že vás "umlátí" jen tím, co mají za karty. A i když nemají vůbec šajn, co a proč to tam hází, tak jim to vystačí a vy to prostě nakonec neustojíte, protože nemáte dostatek kvalitních odpovědí. Dále je tu ohromná masa "legend", co si daly pauzu, takže vás překvapí kvalitním deckem a velikou sílou, protože několik měsíců nehráli a spadli dolů. Další sortou jsou "legendy", co si myslí, že si pohoní ego nebo spíš jen winy na low ranku. Tyhle lidi nemám rád, protože kvůli nim je v mnoha případech nízkej rank veliké zlo. Poslední nejsou legendy, ale cancer decky. S nimi se nedá nic dělat. Klasikou je levnej deck, co nevyžaduje moc stylu a vyhrává sám... Facehunter zatím přežil s určitými obměnami doposud... Tím huntera nechci shazovat i tento deck vyžaduje přemýšlení a někdy dobře udělanej trade udělá víc než jen klasické "go face huntard"... Každopádně i noob s cancerem se je schopnej doplazit slušně vysoko. I tu podělanou legendu s trochou štěstí a s dostatkem času hitne.

Pokud člověk začíná teď totálně od nuly, je nucen si vybrat jednu nebo dvě postavy, které bude craftit tak, aby měl co nejrychleji hratelný základ. Nevýhodou toho je, že v play ani v rankedech si moc nenahrajete žádné questy, a nebo je budete dělat kurevsky dlouho, což ne každého baví. Jedinou výjimkou je, když budete hrát za vaši oblíbenou classu. Postupem času složíte jeden 2 efektivní decky, tak jak jsem psal ze začátku a pak můžete pokračovat v tasení legendárek nebo začnete dotahovat nějakou vámi vysněnou legendu, ale pravdou je, že nakonec se dostanete do stádia, že vás nahoru neposune nic než pořízení legendárky a šetřit těch 1600 dustů je fakt velké zlo. Já doposud nenašetřil na Dr. Booma, protože si pokaždé uvědomím, že mi chybí nějaká silná karta (zatím stále váhám na docraftěním obou BGH).

Co v současnosti je na low rancích? Levné decky. Tečka. Hrají se legendy jako Kel Thuzad, který dokáže nehorázně zatopit, ale vejš už tolik vidět není, protože jsou mnohé jiné alternativy a KT prostě není něco jako Boom, který dokáže otočit hru ve váš prospěch. Pokud vedete, dokáže posunout tu misku vah ještě dál ve váš prospěch, pokud je to naopak tak soupeř teoreticky ani nepozná, že jsme tam něco položili... Nejvíc je vidět totem shaman, který za málo dusty nadělá plno muziky, nedejbože když máte štěstí a nebo dust a doplníte ho Boomem a Mistcallerem. Dále je vidět face warrior, který v mnoha případech dokáže narazit, protože to není tak silný deck jako face nebo midhunter. Poslední, co je více vidět, je dragon priest, to je taková jistotka, která pokud jste měli full priesta z předchozí doby tak nevyžaduje moc dustu k pokračování. Nemyslím si, že tento deck je až tak silný, ale na nízkém ranku to prostě stačí na to stokrát nic...

Každopádně dál čím blíž jste legendě tak hra zpomaluje a efektivními se stávají pomalé controly (druid, warrior, warlock) či midrange decky. Paladinův vánoční stromeček (secret paladin) není tak efektivním jako byl na začátku TGT, protože už i facehunter si s sebou tahá pro jistotu jednu Flaru. Nejefektivnějším se jeví RampDruid. Secret paladin je stále deck velice efektivní, ale na nízkém ranku vidět není, protože obvykle obsahuje legendy jako Tyrion a Boom, což má za následek velkou cenu než deck vystavíte. Pozastavím se nad patron warem, který ustupuje do pozadí, i když nemizí vůbec, ale nerfem warsong commandera (RIP) dostal hodně na prdel a je pravdou, že bez Grommashe už se neobejdete. Do popředí se posouvá controlwar a toho už bez pořádného kopce dustů nezahrajete... Midhunter je stále klasickou nejlevnější a tudíž i hodně hranou verzí huntera, face ustupuje do pozadí, ale vyskytuje se i nadále. Handlock a zoolock či demon variace obojího jsou neustále silné a určitě dokáží zatopit. Na low ranku zoo, výš vede demon handlock. Poslední competetivní deck je dragonpriest, který sám o sobě dokáže být velice drahou záležitostí, ale vzhledem k tomu, že ty karty jsou pro priesta furt jedno a to samé tak dragon priesta uvidíte u hráčů, co to už hrajou 2 roky a postupně si něco dosbírali, včetně expanzí naxxramasu a black rocku. Já sám hru proti priestovi všeobecně nemám rád, protože dopředu vím, že je nekonečnej BM, kterej mě nakonec ufatigueuje...
« Poslední změna: Březen 05, 2016, 12:00:33 pm od Divobij »
Strip the flesh! Salt the wounds!

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #11 kdy: Listopad 06, 2015, 12:26:05 am »
Decky:
Hodím sem komplet seznam a lehký popis decků hraných u jednotlivých postav v současné metě. Nechci sem dávat decklisty, protože ty se neustále lehce mění, ale chci hráčům naznačit "odkud vítr vane". Co od jednotlivých decků čekat a pokud se rozhodnou stavět si nějaký deck, tak aby věděli plus minus s jakou cenou počítat a hlavně aby věděli o "klíčových kartách" pro dané decky.

Druid (Midrange, Aggro)
U druida už vlastně neexistuje rozdíl mezi rampdruidem či tokendruidem. Oba dva archetypy využívají oba dva mechanismy ovšem každý lehce za jiným účelem. Manipulace s manou v podobě Darnassus Aspiranta, Innervačky a Wild Growthu je klasika, která se objevuje u obou typů. Stejně tak u obou uvidíte combo Savage Roar se stromky (Force of Nature). Midrange druid je jedním z nejlepších midrange decků, který sází v porovnání s aggrem na větší kontrolu v podobě tauntů jako Sludge Belcher či Ancient of War, které díky manipulaci s manou může nasazovat relativně rychle. Aggro druid sází stejně jako mid na drahé miniony, ale hraje více "vabank". Obvykle na vás vytáhne co nejrychleji Fel Reavera a doufá, že ho buď sám rychle (kolo poté) stihne vysilencovat nebo, že vy ho sejmete rychleji než mu stihne dostatečně uškodit tím že mu spálíte mrtě moc karet. Pravdou je, že ve 4. kole od druida lethal obvykle nečekáte. Toto je velikou výhodou proti secret paladinovi, protože ten si svého Mysterious Challengera vlastně díky tomu nestihne ani vytasit...
Co se týče ceny jsou oba decky plus minus někde kolem 4000-6000 s tím, že aggro je obvykle levnější. V obou typech se vyskytuje minimálně Loatheb, Emperor Thaurissan, Dr. Boom a kotel epických karet jako Force of Nature, Big Game Hunter, ancienti a v aggru je Fel Reaver.
Kromě těchto dvou nejklasičtějších archetypů se ještě objevuje jedna varianta, která ovšem nedosahuje takového úspěchu - Beast druid. Tento archetyp využívá obvykle jako bonus ještě Justicara Trueharta a Savage Combatanty, ale takových top pozic jako aggro a mid nedosahuje.

Paladin (Secret, Midrange)
Paladin díky TGT velice posílil a díky jedné jediné kartě (Mysterious Challenger) dokázal využít ohromné množství dříve více neužívaných secretů. Co se matchupů proti aggru to obvykle nestihne, ale jestliže se dostane dál, tak převezme totálně kontrolu nad boardem a totálně vás převálcuje. Takhle funguje secret paladin. Midrange paladin nebo také někdy token paladin je stejně tak zaměřen na board, ale jeho snahou je board totálně zaplavit za pomoci Murloc Knighta nebo komba Muster for Battle + Quattermaster.
Cena obou decků je dosti vysoká. Secret pala je levnější a pohybuje se někde kolem 5000 dustů. Token je dražší kvůli bonusům v podobě Dr. Booma, Loatheba, Quartermastera, Sylvanas Windrunner, Justicar Truehearta a mnoha dalších epiců či legendárek (Big Game Hunter, Lay on Hands apod.). Zde se cena může díky tomu vyšplhat až k 10000 dustů. Secret palovi obvykle těch 5000 stačí, protože z dražších karet bere prakticky jen Mysterious Challenger, Tirion Fordring, Loatheb, Dr. Boom a často aspoň jeden Coghammer.

Hunter (Midrange, Face, Hybrid)
Hunter byl na ladderu už komplet převálcován control a mid decky. Díky tomu, že vlastně má hunter stále funkční mid variantu, tak hunter vyšší příčky ladderu neustále dosahuje ale již to není takové jako před nějakou dobou. Stále ovšem platí že se jedná o nejlevnější a nejrychlejší variantu, která vás posune směrem ke vyšším příčkám, kde pak vyměníte deck a místo huntera vezmete nějakou jinou postavu co má lepší control či mid deck. Hunter krom toho může hrát ještě beast variantu s Ram Wranglerem. Ve finále je rozdíl mezi jednotlivými decky pouze v manacostu karet, protože mid a hybrid verze hrají Dr. Booma nebo Savanah Highmany. Face či hybrid (někde napůl mezi face a mid - něco jako face s Highmany ;) ) zaostávají proti pomalejším kontrolujícím balíčkům a tak nedosahují tak vysoko. Ovšem zastavit topdecknutýho huntera je opravdu oříšek a na nižších rancích je to neustálé zlo s kterým se potýká mnoho lidí.
Hunter stále patří mezi nejlevnější decky. Facehuntera vystavíte už od 1000 dustů, což je samo o sobě neustále velké plus pro začínající hráče. Midhunter se při použití některých legendárek (Dreadscale, Loatheb, Harrison Jones, Dr. Boom) a Snake Trapy může vyšplhat i na takových 5000-6000 dustů.

Mage (Freeze, Tempo/Midrange, Mech)
Freeze mage je velice starou variantou, která v současné control metě zažívá velikou renesanci. Jeho cílem je zdržovat hru Blizzardy, Frost Novami, Doomsayerem tak dlouho dokud vás neporazí za pomocí toho, že vám Alexstrasza sníží životy a on vás následně nato rozseká kouzly. Tempo mág naopak staví board hned od začátku. K tomu používá synergie kouzel a minionů jako Mana Wyrm, Sorcerer's Apprentice a Flamewaker. Poslední variantou je Mech Mage. Tato varianta je lehce out of meta. Nechci tvrdit, že to není silný deck, jedná se ovšem o velice rychlý deck jehož síla spočívá v zaplavení plochy velkým množstvím robotů, kterým nedokáže soupeř dostatečně rychle odolat. Každopádně i tento deck dokáže být dost nákladný protože v něm bývají schovaní Loatheb, Fel Reaveři, Dr. Boom a nebo Archmage Antonidas.
Co se cený týče nejlevnější deckem je Mech Mage, který podle toho co vše do něj natlačíte může být i velice levnou variantou vhodnou i pro začátečníky. Budget mech už cca od 1000 dustů, obvykle to ale chce minimálně tak 3000-4000 dustů. Freeze či tempo vám už do rozpočtu zasáhnou mnohem víc. U freeze musíte počítat s kartami jako Archmage Antonidas, Bloodmage Thalnos, Doomsayer, Emperor Thaurissan, Alexstrasza, Ice Block. Tempo sahá po lehce širším repertoáru a může se tam objevit např. Archmage Antonidas, Toshley, Dr. Boom, Ragnaros the Firelord, Arcane Blast atd. Každopádně pokud se chcete věnovat mágovi věrně tak výroba "Toníka" jakožto další karty za Dr. Boomem vám nejprve odemkne tempo mága a pak když přidáte "Alexu" tak už máte základ i na freeze.

Warlock (Midrange DemonZoo, Handlock, Malygos)
Zoologická je velice starým deckem, který je známý už velice dlouho. K smůle začátečníků se i tento deck vyvíjí a bohužel pro ně se vyvíjí směrem k čím dál dražší variantě. Původní zoo stála něco kolem 1500 dustů a byl to deck, který vás velice naučil protože jste už zde museli přemýšlet, jak dělat výměny aby to bylo co nejvíc ve váš prospěch. V současnosti je tento relativně agresivní deck posunut více ve svůj neprospěch poněvadž výhodu jakou jste schopni získat zaplavováním boardu kartami co produkují další impy (Implosion, Imp Gang Boss) dokáží více kontrolující decky a to včetně secret paladina odstřelit jedním spellem. Právě tato skutečnost vede k zdražování celé zoologické a její posun čím dál více do mid a late game. Do zoo se schovávají karty jako Mal'Ganis, Dr. Boom či Sea Gianti. Celkově se pak její cena v průměru vyhnala na něco kolem 4000-5000 dustu.
Základ Handlocka - klasická sestava v podobě Mountain a Molten Giantů, Lorda Jaraxxuse a Twilight Draka byla "vylepšena" v současnosti demony: Voidcaller, Mal’ganis a Doomguard jsou zde již takovou klasikou. Jako bonus se tu objevil Emperor Thaurissan, který má pro handlocka velice krásnou synergii v podobě příjemné slevy. Pro začínající hráče je handlock stále zapovězeným deckem, protože patří mezi ty opravdu drahé. Jeho cena může dosáhnout až 10000 dustů - Lord Jaraxxus, Mal'Ganis, Big Game Hunter, Loatheb, Emperor Thaurissan, Sylvanas Windrunner, Dr. Boom, Mountain Giant a Molten Giant prostě nejsou zadarmo.
Poslední variantou je Malylock nebo někdy též Dragon warlock, jehož levné spelly posílené o +5 spell damage od Malygose vám dokáží velice rychle pohnojit. Výhodná je synergie draků a warlockova hero power, díky které máte zajištěný slušně rychlý prolíz. Emperor Thaurissan vám to všecko ještě víc zlevní a jste za vodou, Justicar Trueheart zase zvýhodní heropower. Cena něco kolem 5000 dustů. V rankedech ale tolik vidět není.

Warrior (Control, Patron)
Když se objevilo TGT tak všichni control warioři chrochtali nad Varianem Wrynnem, který se ale nakonec takové obliby nedočkal, protože on pouze tahá kartu na stůl ale nespouští její efekt, což je často podstatnější Dr. Boom bez Boombotů nebo Alexa jsou pouze těla navíc a ten efekt prostě chybí. Každopádně "wallet" ehm chtěl jsem říci control warrior je jedním z nejdražších decků a začátečníci si o něm mohou nechat zdát. Hraje se zde ohromné množství legendárních karet a cena celého decku může hrubě přesahovat 10.000 dustů (třeba i 12.000 a víc). Klasicky tak najdeme legendárky jako Grommash Hellscream, Harrison Jones, Sylvanas Windrunner, Justicar Trueheart, Baron Geddon, Dr. Boom. O epických kartách už se raději ani nerozepisuju.
Na Blizzconu na world championshipu byl vidět mnohem víc jak control tak patron. Tento deck zpomalil, není už OTK a kromě klasického winu kdy seberete soupeři životy může i fatigueovat. Ostkaka zde pracoval s 4000 dustovým patronem, ThijsNL ho měl levnějšího (pouze 2400). Co se zastoupení legendárek týče první zmíněný hrál 3: Grommash Hellscream, Loatheb a Dr. Boom. Druhý zmiňovaný si vystačil pouze s Grommashem. Každopádně víme, že to funguje ale hra je mnohem víc control a často využíváte comba Armorsmith + Grim Patron na aktivaci co největšího armoru.
Poslední deck je zastoupen pouze na nižších příčkách a patří mezi nejlevnější. Aggro wara hrají všichni co nemají na Grommashe Hellscreama, protože pro patron wara je teď esenciální hrozbou. Takže i já jsem oživil Reynaudova aggrowara a přidal jsem pár sticky minionů jako Piloted Shredder, jako bonus ničení zbraní přes Harrisona Jonese. Na nižším ranku se dá, mnoho lidí překvapí.

Priest (Control, Dragon)
Control priest využívá staré známé klasiky jako kombo Auchenai Soulpriest a Circle of Healing na clear boardu. Krom toho se na plošné čištění používají Lightbomby. Tento typ je stále efektvní a přežívá doposud ale pomalu a jistě ho z top priest deck pozice vytlačuje dragon priest. Dragon priest je agresivní verze založená na rychle vytvořeném boardu ze silných minionů, díky synergii s draky. Jediný stabilní legendární drak je zde Ysera, kromě ní se tu objevuje i Chillmaw. Z ostatních legend Dr. Boom je klasika, kterou vidíte prostě všude. Dále se mohou zjevovat např. Vol'jin, Confessor Paletress, Nexus-Champion Saraad pro větší control boardu, ale nutnost nejsou. Cena dragon priesta je samozřejmě navýšena o epické karty - konrétně Cabal Shadow Priest, Twilight Guardian a někdy i Lightbomb - ty první 2 jsou nutnost, Lightbomba je control luxus, který častěji vidět není. Díky výše zmíněným kartám se cena dragon priesta pohybuje od 4-5000 třeba až na 10000 dustů.

Rogue (Oil)
Na Světovým šampionátu v HS bylo vidět že oil rogue je jediným přeživším archetypem roguny. Jeho výhodou je, že poráží obvykle agresivní decky tím že je udrží v úvodu a pak už je převálcuje, obdobně je schopen projít skrz velice pomalé decky protože než ty ustojí počáteční a střední fázi tak je konec, díky rogunské schopnosti relativně rychle procyklit celým deckem a kladením malých a velkých hrozeb. Z drahých karet potřebujete Edwina VanCleefa, Bloodmage Thalnose, Loatheba a Preparačky, někdy vzácně je tu i Dr. Boom. Cena od 3000 do 5000.

Shaman (Totem Midrange, Mech)
Šamstra si nechávám na konec ač ho mám moc rád tak na celém Světovém šampionátu v HS ho vytáhl jeden jediný hráč a ani ten s ním moc neměl úspěch. Midshamam obohatil o totemovou synergii a hraje se i na nižších rancích kvůli ceně, protože prakticky žere jen 2 legendy Al'Akir the Windlord a Dr. Boom, kromě nich je tam obvykle už jen jeden Doomhammer. Za 4-5000 dustů dobrá věc. Mech šaman ustupuje ale rozhodně nekončí. Zde se obvykle vyskytne trojka Loatheb, 2 Fel Reaveři a Dr. Boom. Dohromady to je nějakých 3500 dustů. Pokud vynecháte legendárky klesnete až někde ke 2000, což pro nováčka není špatné.


Každopádně 12.11.2015 začne vycházet nový adventure mod, takže počítejte, že do konce tohoto roku tu mohou být změny...
« Poslední změna: Leden 19, 2016, 11:29:25 pm od Divobij »
Strip the flesh! Salt the wounds!

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #12 kdy: Leden 13, 2016, 10:30:16 pm »
META po vydání LOE

Mid-Range Druid též zvaný Combo Druid kompletně vévodí metě. Je to nejefektivnější deck v současné metě. Spolu s druidem je na top příčkách Secret Paladin, ZooLock a Freeze Mage. Zoologické začínají lehce měnit tvář díky Brannovi Bronzebeardovi a jeho synergii na Dark Iron Dwarfa, Defendera of Argus a hlavně Dark Peddlerovi. Hlavně na nižších rancích mi zoo přijde dost častá.
Tyhle topky doplňuje ještě řada velice silných decků jako je Tempo Mage, Aggro Shamman nebo spíš Face Shamman (novinka z LOE - charge mobky završené finisherem v podobě tuny spelů s overloadem co boostuje Tunnel Trogga a komba s Rockbiter Weapon + Doomhammer). Další velice úspěšnou novinkou je Renolock (Reno Jackson je nejsilnější kartou z LOE a v tomhle decku je to velice dobře vidět) a Control Priest s Entombem. Patron Warrior a Control Warrior se stále drží a nenechávají se zahanbit. Dokonce různě zkouší Rena a Elise Starseeker. Nesmím také zapomenout na Oil Rogua, MalyLocka, Midrange Paladina a Aggro Druida, protože i tyto decky jsou neustále efektivní a nenechávají se setřást z top pozic.
Stále ale nejsme na konci, protože s příchodem LOE se experimentuje i s některými už ne tak TOP TIER decky. Jedním z nich je velice zajímavý Murlock (OTK Anyfin Can Happen) Paladin. Za mě velice zajímavý deck, který v dohledné době určitě otestuju už jen kvůli tomu nápadu 30 damage z komba přes Anyfin Can Happen (hrajete prakticky jen 7 murloků z nichž 3 mají charge a zbytek je buffuje, výsledkem je 30 damage). Dragon Priest se propadl, protože díky Entombu se mu buď nedostává draků nebo tam nedokže napasovat tolik kontroly (obvykle tam hraje 1 Lightbombu a bez Entombů) a současná pomalá meta ho prostě udolá. Hunteři a to jak Face tak Mid-range se v kontrol metě nechytají, ale na dolních příčkách jsou neustále vidět.  Také je vidět pro mě novinka i když už ne tak nová Egg Druid. Mechmage a Handlock se propadají ale hrají se. Mechmage zpomalil a využívá Gorillabota A-3 a větší moby, dokonce Booma a někdy i Toníka a velice mu to prospělo. Na nižších rancích nejčastější mág.
Jo a nakonec zmíním v jednu chvíli buglý deck Raptor Rogue. Tento deck je díky absenci bugu naprosto v prdeli a nemá žádný tah na branku a je válcován vším, co má silence. Zpočátku board sice zvládne udržet ale později mu dojde dech a končí.

Pro zájemce Murlock paladina
Strip the flesh! Salt the wounds!

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #13 kdy: Březen 05, 2016, 12:39:39 pm »
11. březen se blíží! Připravte se!

11. březen je datumem, kdy Blizzard oznámí již dlouho očekávané velké změny. Přičemž je pak už jen otázka pár týdnů, kdy se veškeré změny, včetně nerfů a rotace STANDARD a WILD karet, stanou skutečností. Jak se tedy připravit? Teoreticky do měsíce to máme tady.

- pokud jste si nepořídili ještě Naxxramas, tak koukejte máknout a vydělat oněch 700 goldů na první křídlo, protože s patchem nax kompletně zmizí a už se nebude dát koupit, pokud nebudete mít otevřené alespoň první křídlo

- taktéž zmizí z obchodu GvG balíčky, takže pokud si chcete koupit ještě nějaké GvG balíčky, máte poslední šanci, po patchi se GvG karty budete už moci jen a jen craftit, za sebe nedoporučuju, spíš kupte classic packy (viz dál)

- nový patch s Wild a standard formáty přinese také dlouho očekávané nerfy některých karet základní edice - nic ještě není oficiální, ale hovoří se nejvíc o Knife Jugglerovi, Leper Gnomovi, Ancientovi of Lore a samozřejmě o tolik oblíbeném kombu Force of Nature + Savage Roar - co bude nakonec změněno, neví nikdo krom Blizzardu, ale jestli vám náhodou padlo něco z toho třeba v decku za Tavern Brawl (jako mě Ancient of Lore) tak to nedissujte a počkejte si do patche, je možné, že za to pak dostanete plnou pálku dustů - z toho vyplývá dle mého asi nejlepší investice teďka před patchem v podobě classic packů, které mohou mít v sobě skrytou value ceny plného dissenchantu nerfnutých karet

- no a nakonec pokud nechcete riskovat loterii s classicem tak šetřete goldy na packy z nové edice, které se budou určitě hodit hlavně pokud budete chtít hrát Standard ladder


Závěrem ještě doplním, že Blizzard chystá změny v achievement kartách (Captains Parrot, Old Murkeye apod.), které by se pak už neměly dát dostat za achievement, ale pouze vycraftit. Dle mého je to obchodní tah a bullshit co akorát nasírá hráče. Navíc prý tyto karty nebudou patřit mezi standard a tím si vlastně Blizzard vyrotuje veškerý murlock obsah pryč do Wildu. Ostatní subtypy jako třeba piráti nejsou tak diskutovaní, protože nejsou tak silnou skupinou jako byli mechové a murloci, které Blizzard sune do Wildu - jedny tam šoupne rotací GvG a druhé odpraví Old Murkeye. Draci se sice zatím drží, ale po pár expansionech asi také odpadnou, protože pokud nebudou-li dostávat něco nového, tak prostě časem vyrotují taky, protože se vyskytují v rámci celého spektra všech expansionů.
« Poslední změna: Březen 05, 2016, 12:44:49 pm od Divobij »
Strip the flesh! Salt the wounds!

Divobij

  • Hero Member

  • Offline
  • *****

  • 725
Re:Jak začít hrát
« Odpověď #14 kdy: Březen 05, 2016, 08:23:29 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=CfIFSZBKKT0
Whispers of the Old Gods - tak to asi dává smysl
Strip the flesh! Salt the wounds!