Tom Clancy's The Division 2 v kostce po dosažení world tieru 1
- odehráno mám cca 60 hodin - hodně jsem prozkoumával a užíval si svět, zejména protože jedničku jsem nehrál, dostal jsem ji v humble bundle před nedávnem a nebyl čas ani na vyzkoušení
Co se mi líbí
- prostředí letního D.C., to město má neskutečnou atmosféru, je precizně udělané se neskutečným smyslem pro detail, je živoucí a ten pocit z toho jak se znovu snažíte vše postavit od píky je boží
- gunplay - zbraně jsou vizuálně hezké a jejich střely jsou cítit a je to vidět, bolí to jak vás tak enemáky, ano sice někteří bossové jsou pořád bulletsponge, ale pocit ze souboje není ubíjející, není to tak že něco kropím kulema 10 minut v kuse a nechcípne to
- skilly - díky tomu že každý ze skillů má 3-4 varianty tak si tu vybere opravdu každý, i když některé dělají podobné efekty
- aktivity - svět není mrtvý, je tu kopec všemožných aktivit a díky variabilitě aktivit se to neogrindí tak rychle, vůbec mi nevadilo opakovaně zachraňovat rukojmí, bránit území, lovit specifické cíle...
- enemáci - líbí se mi agresivita enemáků, to jak se vás snaží obejít, nebo naopak v poklidu zezadu dělat bombový autíčka či odstřelovat, při solo hře je to v některých místech fakt šíleně těžký hlídat si všecky strany, aby mě neflanknuli, a přitom se snažit hlídat si toho medika/snipera/technika vzadu abych se zbavil té osiny v prdeli; přitom ten enemák může být i normální (červenej) a dokáže vám šíleně zatopit a to je prostě super
Co mě štve:
- užívání některých skillů je někdy trochu neohrabané - raději si vezmu klasickou turretku, která targetuje i sama bez mého vedení, než turretku s bombama, které musí neustále říkat kam má střílet; pokládání některých skillů je neohrabané - opět si vezmu turetku jejíž placement je někdy dost náročný, obzvlášť když ji chcete hodit na nějaký sud/střechu auta aby to bylo na vyvýšeném místě a pak ten placement trvá dýl a zdržuje to a vás mezitím flanknou...
- pohyb - občas se zaseknu u něčeho co by normálního člověka nezastavilo, protože by nemusel ani pořádně zvednout nohu; občas musím lézt na zeď v určitém místě (označeným žlutým hadrem) i když by to logicky šlo i vedle (a ten hadr by tam mohl být taky)
- hrdina nemluví - i blbej Shepard v Mass Effectu má mužského a ženského dabéra - vcítit se pak do postavy je mnohem snazší a postava působí pak víc důvěryhodněji a víc vám na ní záleží; i když příběh hry je vlastně spíš o tom jak svět kolem vás vstává z popela po pohromě a postava je spíš divákem než nějakým tím kapitánem Amerikou co všecko zachraňuje
- nutnost mít různé setupy pokud hraju solo - jinak to nejde, pokud mám close SMG build tak jsem v otevřeným prostoru, kde je několik sniperů, těžce namydlenej, obvykle jsem chodil v setupu LMG plus SMG nebo snajperka, podle toho zda byla mise uzavřená nebo naopak hodně do široka otevřená
Komenty závěrem:
Hra je looter shooter takže ten GRIND tu je, ale díky množství aktivit a hezkému prostředí se to neohraje. Customizace postavy je OK. Mise taky. Ano furt to je ve stylu: jdu někam, vyčistím místnost, doplním munici, jdu dál a otvírám další cimru a čistím dál. Mě to ale baví. Customizace je super a i bez placení bedniček si nasbírám po světě kopec barviček a různejch hader. Škoda jen že některé šaty jsou jako set a nedají se kombinovat. Třeba set pro odstřelovače vypadá fakt hezky ale tu čepici bych nosit moc nechtěl.